Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 948 ggr
cecval
3/5/15, 2:57 PM

Flygväska

Hej! Jag är ny här, så rätta mig om jag gör fel :) Jag behöver i alla fall en transportväska som är godkänd för flygresor inom sas (max mått 40x25x23) då jag ska importera en katt. Tyvärr har jag bara hittat en svindyr och det känns väldigt onödigt att köpa den då den bara kommer användas 1 gång. Är det någon ni vet om som hyr ut eller har ni något annat bra förslag? :) Mvh

Annons:
kattöga
3/5/15, 3:54 PM
#1

Jag har inget tips, tyvärr, jag vet att det kan vara svårt att hitta en väska som godkänns. Särskilt som varje flygbolag har sina egna bestämmelser. Min man hittade en i sitt hemland till katten som han tog hit. (Och det var inte SAS heller.)

Men jag tänker att en transportväska kan ju vara bra att ha även efteråt. Som transportbur när ni åker iväg nånstans, när ni måste åka till veterinären osv. Någon form av transportbur/-väska bör man ju ändå ha hemma för såna tillfällen. Men det har ni kanske redan en…….?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

cecval
3/5/15, 4:07 PM
#2

Så synd, men tack för svaret! Ja jag vet, men eftersom att väskan måste vara så liten är det bättre att ha en annan till "vanliga resor".

kattöga
3/5/15, 4:18 PM
#3

Jag förstår! 👍 Hoppas du får tips av någon här!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MonicaLagerquist
3/5/15, 4:19 PM
#4

En så liten bur är inte tillåten att använda annat än till flygresor så att köpa en väldigt dyr bur är lite dumt om man inte tänker flyga med katten ofta.

Jag köpte min bur på Jula för 149 kronor.

Ett litet tips inför användadet av små tygburar med dragkedjan är att ta med en avbitartång och ett gäng buntband så att du kan låsa buren säkert.Mina katter bryter sig ut genom att pressa isär dragkedjan.

Stolt ägare till fem La permer

cecval
3/5/15, 4:33 PM
#5

#4 jo jag vet, och flyger aldrig.. Men är den godkänd för flygresor då? Eller behöcer de inte vara det? Ja det var smart :)

MonicaLagerquist
3/5/15, 4:38 PM
#6

#5 Den jag köpte fungerar för SAS.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
cecval
3/5/15, 5:40 PM
#7

Aha okej, tack för svaren :)

Upp till toppen
Annons: