Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1678 ggr
denizecarmen
2/24/15, 7:05 AM

Indoor eller sterilized torrfoder?

Har ju två kastrerade innekatter, och står och ska beställa hem kattmat nu, ska gå från kitten till adult mat då.. Det finns ju en massa olika torrfoder, men alla är ju antingen till innekatt ELLER kastrerad haha. Vad ska jag välja? Vilket av de två köper ni till era kastrerade innekatter?

Annons:
ElisabethB
2/24/15, 7:36 AM
#1

Jag ger mina kastrerade innekatter Applaws Chicken torrfoder. Katter tar mest skada av kastrerings och innekattsfoder, eftersom de innehåller mycket utfyllnad som gör att de lättare blir feta. Det är bättre att ge ett kvalitetsfoder och helt enkelt minska mängden. (Mina katter klarar utmärkt att få fri tillgång, men du märke hur det är med dina.)

Ha även blötmat tillgängligt för de att äta, där är Mjau och Bozita de mest prisvärda alternativen. Hög kvalitet till rimligt pris.

Applaws och Bozita kan du t.ex. köpa på www.petsonline.se mjau sälj i de flesta mataffärer..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

sagan
2/24/15, 1:42 PM
#2

Kött och vitaminer ska katten ha. Sök efter ett foder som har så lite tillsatser och spannmål som möjligt. Stirra dig inte blind på vad som står på påsarna, utekatter, innekatter, kastrerade, Perser, Maine Coon och så vidare är. Alla är katter och behöver inte äta olika matsorter.  Äter dina katter blötmat är det bättre att ge detta istället för torrfoder. 🙂

Belimas
2/28/15, 10:35 PM
#3

Inget av dom, dessa olika typer av foder för specifika raser, kastrerade, utekatter, innekatter etc. är bara försäljningsknep från fodertillverkaren. Köp ett vettigt torrfoder med högt köttinnehåll och utan spannmål eller ännu hellre enbart blötmat ex. Bozita eller Mjau. Merparten av alla katter är väldigt dåliga på att dricka den mängd vatten de egentligen behöver/dag och får de för lite vätska i sig så kan det på sikt leda till problem, äter de däremot blötmat som huvudsaklig föda så får de i sig vätska via maten med vilket de inte får genom torrfoder.

Upp till toppen
Annons: