Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1120 ggr
LykkeLii
2/1/15, 8:56 AM

Våtfoder utan kyckling, fisk eller nöt

Jag känner till James wellbeloved men skulle vilja finna i tetra eller konserv då jag har fyra katter som älskar våtfoder. Att ge påsar blir så dyrt och mina katter vill småäta under dagen. Har en allergisk katt Kan inte ha torrfoder framme då det serveras två olika sorter samt två som lätt bli feta.

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Annons:
ElisabethB
2/1/15, 9:08 AM
#1

Är lite osäker, men har du kollat upp ZiwiPeak? Vet inte hur deras grundrecept är, men har för mig att det finns någon med bara hjort?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

thorntagg
2/1/15, 10:51 AM
#2

Jag undrar om ZiwiPeak blir billigare än James Wellbeloved? Jag har två ragdolls, av vilka den ene är allergisk mot kyckling. Vi har blivit rekommenderade James Wellbeloved Lamb eller dito Turkey vilka endast innehåller lamm resp. kalkon som proteinkälla. Eftersom dom äter av varandras mat så får jag skicka efter så det räcker åt båda katterna. Måste man så måste man, även om det blir dyrt.  Huvudsaken dom mår bra. Den ena katten vill ha mat ofta - men lite åt gången.  Så det är ett  fasligt passande; men hon säger ju till när hon är hungrig! Både hennes lillebror och hon själv får även lite hårdmat också,  och eftersom även den brukar innehålla kyckling så får dom Acana  Grasslands och ett  veterinärfoder som inte innehåller kyckling.  Men hårdmaten är jag lite restriktiv med och plockar undan den när det serveras mjukmat.  Acana älskar dom.  James Wellbeloved finns bara i påsar när det gäller den här blötmaten!

ElisabethB
2/1/15, 10:55 AM
#3

Om det blir billigare har jag ingen koll på.., tänkte att om man har flera sorter att välja på är chansen större att man hittar det skapligt billigt någonstans..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[HundochKatt]
2/1/15, 1:01 PM
#5

Du har inte tänkt på att börja råfodra dina katter? dvs. Barfa, då kan du ju lätt undvika det katten/katterna är allergiska mot + att du vinner mycket annat.

Upp till toppen
Annons: