Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1037 ggr
Ellen89
1/27/15, 9:15 PM

Orolig, kastrerad hon katt ater inte...

Hej,

Vi fick hem varan 12manaders gammal katt, hon vart kastrerad i Fredags. Hon kom hem lordag kvall, at mat och drack bra. Men hon gick inte pa toa sa ofta, sen nar hon antligen gick mer igar sa kandes det bra. Men nu pa morgonen (Onsdag) sa vill hon inte ha frukost (hon ar annars matglad) och jag kollade hennes mage forsiktigt och for forsta gangen sen vi fick hem henne sa forsokte hon repa mig. Hon har nog ont men vi maste kolla och se allt ser bra ut. Har kontaktat rescuen som vi adopterat henne igenom men ar orolig…  sen vet inte om nagot sant har normalt efter kastrering eller ar det nagot varre? Blir hon inte battre ska vi nog til Vet idag.

Annons:
Ellen89
1/27/15, 9:34 PM
#1

Och nu har hittat blood i hennes bajs 😕

jenniferhej
1/27/15, 10:26 PM
#2

ljust eller mörkt blod? Mörkt blod ska inte vara så bra :(

Katter är känsliga på magen så det behöver inte bero på att hon har ont. Men om hon är annorlunda och inte som vanligt så är det nog bäst att ta henne till vet :(

Ellen89
1/28/15, 12:47 AM
#3

Ljust blod var det vilket ar battre, har varit hos vet nu och hon hade bara lite magsjuka. Hemma nu med antibiotiker och maste kolla att hon dricker bra. :)

jenniferhej
2/1/15, 11:58 AM
#4

Å vad skönt att det inte var något allvarligare! Hoppas allt går bra!

[Daisy-Moa-Elsa]
2/1/15, 1:22 PM
#5

Skönt ni fått veta vad som stökade med misse och fått behandling. Hoppas hon är i full form igen.

sagan
2/1/15, 5:03 PM
#6

Ska du bara se till att hon dricker? Hon måste få i sig mat också. När de är magsjuka mår de illa och man måste ibland tvinga i dem mat då. De brukar annars må illa av att inte äta och sen blir det en ond cirkel. Mina katter har fått magsjuka ett par gånger och jag har varit tvungen att tvångsmata dem i närmare en vecka. Bra att inte tvångsmata med maten de äter till vardags utan ta något de aldrig brukar äta annars. Så de inte förknippar sin vanliga mat med att ni tvingar i dem.  

Hoppas dock att du ska slippa och att hon äter självmant. 🙂

Annons:
Ellen89
2/2/15, 10:47 AM
#7

Tack for svaren! Hon mar nu battre, har antligen gatt pa toa (5 dagars mellanrum med bajset) och borjar leka mer med oss. Ar tacksam att hon hela tiden varit valdigt matglad och dricker bra 🙂

sagan
2/3/15, 10:37 PM
#8

Bra att hon mår bättre!

Upp till toppen
Annons: