Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1600 ggr
shelbyeleanore
1/24/15, 11:32 PM

Hur bra är PeeWee egentligen?

Vi har 3 katter, och lådsituationen börjar gå mig på nerverna en aning.. Vi har testat allt från billigt ÖB till kristaller och everclean men jag är ändå inte helt nöjd. Vi kör på klumbildande sand, rensar så ofta vi kan och slänger kissklumpar/bajs i bajspåsar och slänger. Men ändå känner jag denna odör från kattlådorna i hela lägenheten. Alltså inte kattpiss utan det luktar gammal kattlåda. Vi har kommit till den punkt då vi nästan byter lådorna i stort sätt varannan dag. Sen för att inte tala om denna sanden som sprider sig överallt. Men sen kom jag in på detta med PeeWee, hur bra funkar det egentligen? Jag vill höra lite erfarenheter innan jag testar då PeeWee lådor inte är de billigaste i inköp och med tre katter blir det några hundra extra..

Annons:
JohannaEkroth
1/25/15, 12:09 AM
#1

Jag älskade PeeWeen, mina katter gick på den utan problem. Men de gillade inte att gräva i pelletsen och bajset täcktes alltså inte över utan det stank i hela lägenheten så fört någon hade bajsat. Annars älskade jag lukten som träpelletsen gav. Eftersom att de inte grävde så försvann denna idé med att det våta söndersmulade ströet ramlade igenom, utan jag fick gå dit manuellt med spaden då och då och röra igenom så det åkte emellan.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Caifig
1/25/15, 12:30 AM
#2

Bajset kommer att lukta mer eftersom pelletsen inte kapslar in det. Luktade dock inte urin alls utan blött trä. Mängden som hamnade på golvet var även mindre och lättare att skopa upp och slänga tillbaka. Billigt som attan att köpa eldpellets jämfört med Kattsand!

Älskade mina Peewee, men gick över till Cat's Best ÖKO plus då jag behövde högre lådor (plastbackar) då min ena pälskling kissar utanför *suck*. Funderar att pröva Peeween igen då jag fortfarande har lådorna kvar.

JohannaEkroth
1/25/15, 12:36 AM
#3

Sorry för OT, TS.

#2 Jag har också en som står och kissar. Så jag måste hitta ett alternativ till ModCat. ZooPlus hade en liknande modcat för 299:- men nu tycks den inte finnas kvar. Plastbackar säger du? Något tips?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Caifig
1/25/15, 10:15 AM
#4

#3 Jag köpte dessa på Jula http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringslador-korgar/forvaringsbox-661035/

Gjorde sedan ett hål i ena kortsidan med en mattkniv.  Fungerar super! Skulle dock rekommendera att försöka hitta en låda som är helt fyrkantig för det är lite svårt att komma åt hörnen med kattspaden. 

Det finns ju http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10255897/#/70255899 om du vill göra en hemmagjord ModCat :D

shelbyeleanore
1/25/15, 10:33 AM
#5

Att bajset luktar gör mig ingenting, bara 1 av 3 gräver över sitt bajs.. Så det är jag van vid :)

JohannaEkroth
1/25/15, 10:36 AM
#6

#5 Då kommer du inte att bli besviken. Bara de accepterar träpelletsen. Men du kanske kan få tag på en liten påse och prova utan att köpa lådorna, för att vara på den säkra sidan.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
1/25/15, 10:38 AM
#7

#4 Tack. Hittade en bra på Biltema som jag ska försöka komma dit och köpa. Kan nog inte ha en låg då hålet måste vara upptill för det har hänt att han har sprayat genom hålet på lådan med tak jag har, då väggarna måste vara solida.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Mygohr
1/25/15, 8:16 PM
#8

Jag tycker att det luktar ganska mycket kattkiss om PeeWee. Har inga själv men har bekanta som har. Endel katter gillar inte pelletsen utan börjar gå utanför lådan istället.

Upp till toppen
Annons: