Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1074 ggr
Anielica
12/22/14, 12:03 AM

Kisse är hemma - Bortsprungen mitt i VINTERN?!

Så, som rubriken lyder så har min hankatt på 3 år försvunnit, min bror såg han idag (21 December) vid 13:00 och sen så måste någon i huset släppt ut honom. Vi åkte till några släktingar vid 14:00 och försökte då kalla in han som vanligt, men bara våran andra katt kom. När vi kom hem vid 20 tiden igen så kom han fortfarande inte när vi ropade på honom, vilket han alltid brukar göra när han inte kommer in innan vi åker och är borta ett tag. Är jätte orolig, han har varit sjuk (mask) de senaste dagarna men vi gav honom medicin o han blev bättre, såg han till och med komma hem med en mus i munnen, så han lär ju klara sig ute? Men förstår inte varför han skulle försvinna i december, de är ju inte varmt eller parningssäsong. Han är kastrerad och märkt i örat. 
Skulle verkligen uppskatta lite ideer om varför han inte kommer in på vintern, han har ju varit borta på sommaren o så men då har de ju i alla fall varit varmt ute. 
Och han försvann förra vintern ungefär vid den här tiden och då hade han brutit benet (påkörd) men ändå lyckat släpa sig hem på 3 ben…

Annons:
Lexie82
12/22/14, 12:10 AM
#1

Det kan ju vara så att han varit ute på vandringstur, tyckt att det börjat bli kallt, och funnit någon varm plats att sova på.

VästkustFia
12/22/14, 12:18 AM
#2

Har han dykt upp än?  Hoppas han bara är/har varit ute för att ha kul lite längre än vanligt. Man kan bara konstatera att katter har sina egna idéer om när det är lämpligt att vara ute…  Han är ju i alla fall van vid att gå ut och in som han vill där ni bor,  till skillnad mot om  det varit en innekatt som sprungit ut av misstag i en obekant och skrämmande omgivning.

Anielica
12/22/14, 12:21 AM
#3

Han kom in nyss, gud jag blir ganska orolig för han har ju brutit benet förut! Han luktar dock som någons hem och de snöar väldigt mycket men han är knappt blöt, hmmm🤔 haha men han är i alla fall inne nu :D

VästkustFia
12/22/14, 12:24 AM
#4

Jaja, så typiskt katter, han har antagligen tagit chansen att besöka någon trevlig granne… Men vad härligt att han kom så fort så ni kan sova lugnt i natt!

Anielica
12/22/14, 12:34 AM
#5

Något sätt man kna ta bort inlägg? :)

[Daisy-Moa-Elsa]
12/22/14, 12:17 PM
#6

# 5 uppdaterade din rubrik med att kisse är hemma, härligt 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: