Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 906 ggr
hannaj98
12/21/14, 6:56 PM

Hemska fyrverkerier

Hej, jag vill bara be alla djurvänner att snälla skriva på den här namninsamlingen för att stoppa fyrverkerierna.

 http://www.skrivunder.com/fyrverkeribegransningar

Första kommunen, Södra Öland, har äntligen satt total förbud på raketer. Detta tycker jag att fler borde göra för våra djurs skull. Denna namninsamlingen är till för att skaffa uppmärksamhet till problemet med raketer och förhoppningsvis göra skillnad. Snälla bara skriv erat namn, det tar bara en minut men kan betyda så mycket!

 http://www.skrivunder.com/fyrverkeribegransningar

Annons:
Fridaaaa
12/22/14, 3:22 PM
#1

Jag personligen tycker det inte är fel med raketer så länge det skjuts kl 12 som det ska.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VampireGirlElvira]1
12/22/14, 3:28 PM
#2

Jag tycker också att det inte är något fel med att skjuta upp raketer vid nyårsafton/nyårsdagen.

Rumblebee
12/22/14, 4:54 PM
#3

Redan skrivit på den. Tycker det är väldigt bra intiativ. Tycker inte att privatpersoner ska ha åtkomst till fyrverkerier. Inte bara för att det skrämmer slag på djur utan även för att det skräpar ned så förbannat och kan orsaka skador.

Fridaaaa
12/22/14, 5:02 PM
#4

Såna "ljuslyktor" som vissa rekommenderar istället för raketer är inte alla gånger bättre :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rumblebee
12/22/14, 5:35 PM
#5

#4 fast är folk smarta så binder man ju fast lyktorna så att de inte kan blåsa bort

Fridaaaa
12/22/14, 5:39 PM
#6

#5 Väldigt många som släpper upp dem i luften som man "ska" göra och så hamnar det i hagar och naturen 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kattöga
12/22/14, 6:54 PM
#7

Min förra katt var panikslagen på nyårsaftnarna. Honan jag har nu är rejält rädd men inte panikslagen. Hanen har jag inte sett vid nyårsfirandet ännu men enligt husse är han inte heller panikrädd men lite rädd. 

Tänker också på hur dom vilda djuren kan uppleva ett kaos med smällar, tjutande raketer och lysande föremål som flyger omkring i luften….

Så jag är bara glad om de hejdlösa fyrverkerianvändandet minskar!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Emma--]
12/22/14, 7:04 PM
#8

Jag tycker det är självklart att skriva under. 
Det handlar trots allt bara om en begränsning. I dagsläget så skjuts det i flera dagar här, vid alla möjliga tider så det är svårt att anpassa sig efter det. 

Om man vet att det bara skjuts vid särskilda platser och särskilda tider så blir det mycket enklare. 
Dom som då gärna vill uppleva fyrverkerier behöver inte missa det, och dom som har rädda djur eller inte gillar smällar själv så kan man anpassa sig efter dessa platser och tider. Och sen är det ju bara bra om fyrverkerier hanteras av föreningar m.m som då har tillståndet. Det är så många som skadas av dessa raketer.

Så därför önskar jag från er som inte är emot fyrverkerier att fundera över det, och om det känns vettigt skriv under 🌺

Upp till toppen
Annons: