Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1494 ggr
[Emma--]
2014-12-21 16:16

Får eran katt uppleva julgranen i år?

Ja nu närmar det sig jul och vissa kanske har valt att julpynta. 

Har ni julgran i år? Hur fungerar det med era katter?

Annons:
Fridaaaa
2014-12-21 16:17
#1

Vi har ingen julgran, dels pga katterna och dels pga hundarna (stor hund med inte så bra kropps/svanskontroll ibland)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Emmisen92]
2014-12-21 16:21
#2

Nej, vi har ingen julgran i år. Vi valde bort det då detta är första julen med våran katt och hon är otroligt busig just nu och ska busa med precis allt så därför kände vi att en gran skulle leva farligt. Så vi skippade den i år. :)

[Emma--]
2014-12-21 16:21
#3

Vi har inte julgran. Med dom två äldre katterna hade jag vågat testa, men med yngsta katten så känns det ärligt bara onödigt för jag vet att hon kommer testa klättra i granen och det skulle bara sluta med kaos haha 😃

Niiinah92
2014-12-21 16:21
#4

absolut har vi det! Vi har bara en julklappsmarodör, granen är inget de någonsin har rört. Nu har jag en kattunge som inte sett en gran tidigare så vi får se, det är möjligt att hon har lite större intresse hihi den har dock inte kommit in än 😉😃

Dalek
2014-12-21 16:28
#5

Klart vi har en julgran 😃 Om katterna skulle få för sig att klättra i den eller nåt så får vi kroka fast den i taket 😃

#4 Våra är också julklappsmarodörer🐱😉

Scorpio97
2014-12-21 16:33
#6

Vi satte upp granen idag.

Den yngre honan brukar kika lite, men varje år inser hon att granen sticks och inte är trevlig att klättra på. Sen tycker dom såklart att det är roligt att ha ner en kula eller två, men det är ju därför det finns plastkulor (; Dom gillar även att ligga under den.


//Jessie

Annons:
sisela
2014-12-21 16:47
#7

Jag ska fira jul med mina föräldrar och deras katt. Han bryr sig inte så mycket bara han får ha sin fåtölj i fred :)

jollycox
2014-12-21 16:57
#8

Vi har haft julgran varje år. Har gått bra med katterna. Det enda dom gör är att busa under den så granen vajjar lite oroväckande ibland, men julgransfoten är rätt stabil. Yngsta, Nino, har bitit i ljusslingan så den sätter vi inte allra längst ner längre.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Linika
2014-12-21 17:36
#9

Jag har en plastgran. Det funkar helt ok. Bengalen försöker klättra lite och plockar ner kulor (plast) när hon blir uttråkad, men annars lämnar de den Mest ifred :)

Maria
2014-12-21 18:52
#10

Nej vi har ingen gran då vår ene katt Moritz envisas med att vara toppstjärnan😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VampireGirlElvira]1
2014-12-21 20:39
#11

Nej. Jag har inte vågat att ta upp den stora julgranen i år. Har för övrigt en liten julgran.

Lavine
2014-12-21 21:13
#12

Har ingen i år bara för att jag inte orkar ta fram den. :-) Har en väldigt liten plastgran som brukar åka i golvet någon av de första dagarna, sedan bryr de sig inte så mycket. Lite pynt brukar jag få plocka upp då och då också. Hade jag en stor gran skulle jag förankra den på något sätt, har ingen tilltro till att inte åtminstone den yngsta katten skulle klättra efter kulor och dinglande saker. ;-)

Carrosh
2014-12-21 21:16
#13

Har en bordsgran som står på en plats där hon inte kommer åt. Har inte vågat köra full size på gran sedan jag skaffade katt, och vill inte heller ta bort hennes hörna i hemmet för att ge plats åt en större gran. Nu när hon nyligen blivit ensamkatt vågar jag inte heller riktigt med något annat än bordsgran och julpynt som hon inte kommer åt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[HundochKatt]
2014-12-21 21:52
#14

Har alltid haft gran förr när jag haft katt (och hund). Ingen har försökt att klättra i den direkt, men det har varit kul att slå med tassen på kulorna eller nedhängande glitter. Någon gång har väl granen vält, men det är bara att resa upp den igen och dammsuga upp ev. barr. Nu när jag bor själv med mina djur så har jag ingen gran.

exitingsvillemo
2014-12-21 22:58
#15

Vi har julgran, klädde den igår och lillkattan har vält den tre ggr under natten, efter försök att klättra i den.
Idag har vi knytit fast den till en krok i väggen, så nu står den kvar trots klätterglad kattyngling =)

Imasy
2014-12-21 23:49
#16

Vi har gran, och det funkar bra med både katter och hund. Är dock mer orolig för att hunden skulle kissa på "trädet" än att katterna river den 😉

Tarotstollan
2014-12-22 00:17
#17

Jag har plastgran och det har gått bra med katterna, oftast gillar den äldste att ligga och sova under granen. Hade en honkatt som de första åren ville ligga och sova i granen, det gick som sagt bra tills hon blev äldre och rundare om magen, grenarna böjde sig under henne så jag fick rätta till dem. Hon slutade att sova där sen!
Visst en och annan kula har väl kraschat men där har jag och katterna 2 -2 var, vi turas om att krossa dem!😉 Har bara plastkulor längst ner numera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

cattisa
2014-12-23 18:43
#18

Vi har ingen julgran inne, men en fin gran med ljusslinga ute istället. Har man en klättertokig katt och en lekfull unghund är det inte mycket att välja på. 😃

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

indra-bus
2014-12-23 19:36
#19

Vi har ingen gran barnen är ju vuxna o mig kvittar de. Tror inte katterna skulle bry sig i den. Men vi tog hand om en ny katt nyss o om granen skulle välta så kanske han blir skämd. De är ju så nytt för honom här ändå.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Niiinah92
2014-12-23 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Min duracell som hoppar, river ner och förstör i största allmänhet verkar totalt ointresserad  av granen 😃

Annons:
SuperLimm
2014-12-23 21:20
#21

Nej här kommer det inte in någon gran så länge jag har en katt vid namn Sune. Hans första vinter hade vi gran för det har funkat med tidigare katter. Men Sune är inte som andra katter så han bosatte sig i princip i granen vilket resulterade i barr och glitter i hela lägenheten samt en extremt slokande plastgran!

Mvh Linn

[Xenomorphine]
2014-12-28 04:27
#22

Aldrig i livet, det skulle vara att be om trubbel med mina ligister😂

Fjordell
2014-12-28 04:57
#23

Jag har själv ingen julgran här hemma, men min mamma har sedan 8 år tillbaka alltid granen upphängd upp-och-ner i taket. Hon kom på idén då vår första katt alltid rev ner granen hur vi än gjorde, men även efter att han gick bort fortsatte hon med granen i taket då hon tycker om det så mycket, plus att det tar mindre plats😃

mvhemilia
2014-12-28 10:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Vår lilla misse på 5 månader, som är precis så som en kattunge ska vara (spring i benen) blev så nyfiken när vi tog in granen, luktade, försökte bita på den. Men när den väl kommit upp så blev hon och granen kompisar, hon har legat under granen sen vi fick den! Stackars henne när vi tar bort den!

Förlägen

Lavine
2014-12-28 13:45
#25

#24 Så otroligt söt!

[Emma--]
2014-12-28 19:34
#26

#23 Rolig variant 🙂

annakarin_li
2014-12-28 20:01
#27

Mina älskar granen. De har legat under den sen jag tog in den och myser som mest när granen är tänd. Däremot har jag en huligan som älskar allt som rullar… Men plastkulor håller bra för tassfotboll

Annons:
tallkottens
2014-12-28 22:54
#28

Har inte haft julgran på flera år, beror inte på kattbeståndet utan mer på min egen bekvämlighet. 

Är inte speciellt förtjust i alla dessa barr (ja, självklart, ska jag ha ett träd i mitt hus ska det vara äkta vara) som dyker upp både här och där och som troligvis kommer att sticka mig  i fötterna fram till midsommar 2016 eller så. ha

Men skoj på sidan, jag har haft julgran tidigare, äkta vara som luktar skog som jag förankrat på ett eller annat sätt  så att mina Ragdolls inte ska ställa till allt för mycker. Inget glitter, inga glaskulor eller annat som inte är nyttigt för en katt mage.

Ha en riktigt go jul och gott nytt år

Brittmarie och kissarna

S*tallkottens Ragdoll

Upp till toppen
Annons: