Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1404 ggr
[trazy]
12/20/14, 1:18 PM

vad gäller enligt lag för att ta emot katter tänkt

50kr om man har med sig eggen mat  70 kr om jag skall står för maten dygnet vad tycker ni vilka tillstånd behöver man ser det mera som kul grej tipps på saker man behöver o tänkte max två som får vara hemam

Annons:
ChristineL
12/20/14, 1:21 PM
#1

Vad menar du? Ska du vara kattvakt?

[trazy]
12/20/14, 1:31 PM
#2

1 ja åt vänner bekanta vad gäller måste jag beskatta pengar registera som företag mm

Maria
12/20/14, 1:32 PM
#3

Ska du starta kattpensionat?

Det känns som om du som jurist borde kunna ta reda på regler kring detta mycket lättare än oss andra som kanske inte är så insatta i olika bestämmelser.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
12/20/14, 1:39 PM
#4

Ska du starta pensionat måste du registrera företag ja. Men enstaka gånger behöver du inte göra nånting. Kolla länsstyrelsens regler för varje enskild katts utrymme. Ett pensionat är inget man startar bara sådär, du måste vara godkänd av länsstyrelsen för att få dra igång, ha lokaler färdiga, försäkringar, kunna allt pappersarbete mm.

[trazy]
12/20/14, 1:55 PM
#5

3 snälla alla jurister sussla ej med allt och vi kan inte alla lagar jag trode man hjälptes åt här på sajten😴😴DEt tröttsamt tar reda på alt själv och jag tänkt några enstaka gånger åy kompisar som är på semster ex

ChristineL
12/20/14, 2:08 PM
#6

Gäller det bara enstaka gånger behöver du inte göra nånting, men jag tycker du ska kräva att dom själva har med sig toalådor, sand, mat osv. Det är absolut inget du ska stå för.

Annons:
Maria
12/20/14, 2:13 PM
#7

#5 Det är inte lätt att gissa sig till vad du är ute efter.

Att passa katter för kompisar är ju mer en vänskaplig tjänst än att driva det som en slags bisyssla. Att de betalar för mat och Kattsand är ju helt i sin ordning och jag förstår inte varför du överhuvudtaget blandar in tillstånd i detta.

Det är ju som att passa grannens barn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[trazy]
12/20/14, 2:38 PM
#8

7 jag bara undrade om man behövde tillstånd😊förlåt för frågan då. Jag menar om det gick under pensinat förlåt blev litte fel o God jul merry chrimas

annzoo
12/20/14, 2:40 PM
#9

ska du passa andra katter hemma hos dig eller åka till dem och passa dem?
Gör du hemma hos dig måste du se till att din katt är åtskilda från dina vänner/bekantas katter. Sedan bör man skriva ett minikontrakt om vad ni kommit överens om ang betalning, vem som står för vad. längden för passning mm

[trazy]
12/20/14, 3:04 PM
#10

9 hemma hos mig och de kommer vara åtskilda och minna vacinerade vilket jag kräver av de med vactionsintyg. Avtal kan jag oc´h det sysla jag med varje dag

Maria
12/20/14, 3:25 PM
#11

#10 Ska du ha 9 katter hemma hos dig??? Har du så många vänner som ska resa bort? Eller har de många katter?

Ibland kan det ju vara enklare att de får vara kvar i sitt egna hem och du går dit minst två gånger per dag.

Du skrev ju enstaka gånger som vänner ska resa bort, eller fattar jag helt galet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[trazy]
12/20/14, 3:31 PM
#12

11 ja korekt jag har tre vänner som åker till thailand med jämna mellan rum o de har två katter var

Maria
12/20/14, 3:33 PM
#13

Brukar de åka samtidigt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[trazy]
12/20/14, 3:35 PM
#14

13 nej nej gud bevare mig väl olika tider på året de driver ett o samma företag där

MonicaLagerquist
12/20/14, 4:25 PM
#15

Det här gäller för katter

Du måste ha tillstånd

  • om du har kattdagis, kattpensionat eller liknande där du samtidigt tar emot fyra eller fler katter mot betalning
  • om du har omplaceringshem där du regelbundet tar emot fyra eller fler katter för att förmedla dem till nya ägare.

Om det finns jourhem i anslutning till omplaceringshemmet behöver dessa ha tillstånd för hållande från den tionde vuxna katten.

Stolt ägare till fem La permer

[trazy]
12/20/14, 4:53 PM
#16

15 tackkorekt bra svar

Upp till toppen
Annons: