Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 933 ggr
jossans
2014-12-17 22:14

introducering av kattungar

Hallå där, Min och sambon har en liten kattkille som är omkring 16 veckor nu och kommer vid jul få hem en liten kille till på 12 veckor. Jag har varit med under en introduktion av en äldre katt och en katt unge men aldrig två kattungar. Har ni några tips på hur vi kan göra det på bästa sätt? Och är det stor skillnad på att introducera två kattungar än en äldre och en kattunge?

Annons:
Saffran0Spice
2014-12-17 22:33
#1

Just kattungar har jag aldrig stött på några stora problem med att föra ihop, det brukar vara lite fräs och morr en stund.
Men i de flesta fall har de börjat att leka med varandra redan efter ett par timmar =)

jossans
2014-12-18 00:03
#2

Jaha, det lät ju bra :) ja dom är ju nästan i samma ålder så tänkte om några veckor gjorde så stor skillnad :)

Saffran0Spice
2014-12-18 11:29
#3

#2 det har jag svårt att tro, de kommer troligen gräla lite när de listar ut vem som skall vara högsta hönset iallra värsta fall - men tror inte du behöver oroa dig särskilt ^^

[Emma--]
2014-12-21 16:49
#4

Det borde inte vara några större problem när båda är små kattungar. 🙂
När jag skaffade mina första så släppte jag bara ihop dom, och redan efter några timmar så lugnade det ner sig. Efter 2-3 dagar var det som att dom aldrig varit ifrån varann någonsin 😛

jossans
2014-12-23 12:45
#5

#3 & #4. Jaa nu känner jag mig lugn, Lillkillen kommer hem om två dagar så ska förbereda lite inför det. Det ska bli sååå spännande!!

Upp till toppen
Annons: