Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2373 ggr
Jessicahagstrom94
12/10/14, 10:06 PM

Inte roligt längre.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är som så att jag fortfarande bor hemma och här bor även min katt Oskar..

Grejen är den att nu när jag har jobb har ju tankarna gått åt till att flytta hemifrån så snart jag bara kan för jag kommer bli galen om jag måste bo hemma länge till av olika skäl.

Men dom senaste dagarna har jag tänkt på en hemsk sak som ger mig ångest och gör så att jag inte vill flytta hemifrån längre.

Jag kan inte ta med min katt? Jag kan ju inte bara ta ifrån han allt han har här, 3 kompisar, min mamma som han tyväääärrr är så himla mammig mot och sover med varenda natt osv.. vi bor dessutom i hus på landet, och jag kommer förmodligen bo i en tvåa nånstans i Gävle för det är där mitt jobb finns.

Bolla tankar med mig, hur kan jag göra? 
Jag hade tänkt att jag skulle adoptera en ny katt från katthemmet som kompis till min katt när vi har kommit till ro i lägenheten (när jag nu får en och kan flytta). Men nu har jag som sagt börjat tänka att Oskar, min katt, kommer sakna allt han har här..

Annons:
Aleya
12/10/14, 10:17 PM
#1

Du kan ju testa ta med han.

Trivs han inte så låt han flytta hem till din mamma igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jessicahagstrom94
12/10/14, 10:22 PM
#2

Hela min värld kommer typ gå under om jag inte får bo med eller se min lilla katt.

Aleya
12/10/14, 10:26 PM
#3

#2 jag vet hur det känns. Har själv behövt låta min mamma ta hand om min katt. Och nu flyttar jag till en lägenhet där man inte får ha djur. Men du kan väl hälsa på kisse om du känner att du inte kan ta med honom? Men hur gammal är katten? Men testa ändå att ta med han och se om han trivs.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jessicahagstrom94
12/10/14, 10:30 PM
#4

#3 Usch! Det skulle jag inte klara, måste ha djur i min närhet och speciellt min katt😮

Alltså om jag flyttar in till Gävle för att komma närmre mitt jobb så blir det en resa på runt 3 mil åt helt fel håll för att hälsa på honom, då ska man ju hem sen också så totalt ca 6 mil för att hälsa på honom blir det.. en jätteomväg och inte roligt när bilen drar bensin bara man petar på den så det kommer ju inte gå att hälsa på honom ofta. Han fyller två i april.🐱

Tyrisen
12/11/14, 11:30 AM
#5

Jag tycker också att du ska testa att ta med honom, om han inte är en speciellt känslig individ på något vis? Känner du att han trivs sämre, låt honom flytta tillbaka till ditt "gamla" hem.

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Jessicahagstrom94
12/11/14, 6:24 PM
#6

Chansen är minimal att jag får ha han hos mig isf för jag är nästan helt säker på att han inte trivs lika bra där med mig än här… men jag kan som sagt inte bo utan han.

Annons:
[trazy]
12/11/14, 9:57 PM
#7

Den intersanta fråga då vems behov viktigast mäniskans eller kattens

Jessicahagstrom94
12/11/14, 10:25 PM
#8

Oskars naturligtvis men jag vill göra allt jag kan för att MIN katt ska kunna bo med MIG eftersom han är min.😢 Jag tycker inte att det borde vara omöjligt, han kommer ju ty sig till mig när vi bor ihop och han kommer väl "komma över" min morsa och hennes katter och vänja sig? Och han kommer ju få en ny kompis att leka med eftersom jag inte får ta med Lucy som han brukar leka med nu..

Bellbooh
12/11/14, 11:02 PM
#9

Finns det ingen möjlighet för dig att ta med dig någon av de andra 3 katterna med dig så att Oskar har sällskap när du är på jobbet? Om din familj verkligen känner att de inte kan släppa ifrån sig en katt för Oscars skull så finns väl fortfarande möjligheten att skaffa en ny kompis till honom genom katthem? Och sen tror jag inte att du behöver oroa dig så mycket över att din katt kommer flytta från din mamma.. Han är väl fortfarande så ung att en sådan separation inte kommer tära på honom värst mycket. 

Valde själv att flytta från villa där jag bodde med mina föräldrar förra året till en lägenhet men då hade jag två katter som båda fick följa med. Den ena var väldig mammig med min mamma och den andra hade min pappa som favoritperson men mina katter blev inte deppiga för det. De anpassar sig väldigt snabbt och mina katter hittade en ny favoritmänniska efter flyten utan problem.

Jessicahagstrom94
12/17/14, 5:26 PM
#10

En till katt har jag redan som plan när vi flyttar så han får en kompis, känner mig ändå elak men du har så rätt. Han är ung och lär komma över det. Han ska med mig så är det bara. :) jag får verkligen inte ta med nån av mammas katter..

polgara
12/17/14, 10:11 PM
#11

Min gammelkatt fick flytta med oss när vi flyttade från hus på landet till lägenhet i stan, han var 11 år då o hade inga problem med att anpassa sig från o vara ute/inne katt till o bli ren innekatt. Så en 2 åring ska inte behöva ha så stor svårighet att anpasas sig till nytt liv

Jessicahagstrom94
12/22/14, 6:29 PM
#12

Kommer få ta med våran äldsta katt som är 15, han är inte snäll mot mammas lilla älsklingskatt dixie. Därför följer även han med mig (och Oskar). :) Oskar och smille kommer bra överens så det blir bra.

Jessicahagstrom94
12/22/14, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Smille

Annons:
[Emma--]
12/22/14, 7:00 PM
#14

Låter bra det .🙂 Tror säkert det kommer gå bra att ta med sig dom.

Upp till toppen
Annons: