Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2685 ggr
[tiffs92]
11/27/14, 8:12 PM

Katten låter konstigt

Hej, har en katt på 4 år. ofta men inte alltid  låter det som han snarkar och som han har en täppt näsa . när vi bär upp honom och håller om hans mage, stönar han högt. det har alltid låtit som det har varit fel på hans näsa. det låter inte som ljuden kommer ifrån lungorna? vi fick honom när han var 18 veckor. vi var hos veterinären för att vaccinera honom, vi frågade henne om hon kunde titta varför han låter så, men veterinären kunde inte för att min katt var så rädd. min katt har en böjd näsa, vid näs ryggen. kan det bero på det?

Annons:
mvhemilia
11/28/14, 9:47 AM
#1

Min kattunge låter också mycket från näsan, som du säger att hon nästan låter förkyld. Ibland låter de som ett visselljud och ibland "knäpper" det till. Vi blev ju såklart oroliga men veterinären lyssnade på katten och sa att andning, hjärta och lungor låter normala. Vi fick till svar att hon har lite trånga näsgångar, (25% perser i henne) och att dem kan ha lite trängre. Sålänge katten äter, går på toa, leker, sover och är sig själv så sa vår veterinär att de inte var någon fara. Hoppas ni hittar felet och att kissen mår bra :)

Förlägen

diva
11/28/14, 12:49 PM
#2

Jag hade en katt som lät så. Då jag var in och kastrerade honom sa vetrinären samma sak. Han hade trånga näsgångar

Upp till toppen
Annons: