Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 3056 ggr
JenniferFahlander
2014-11-24 22:25

Mitt katt blev bara 2 år :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag ett samtal från min styvfar att min katt Bebis hade blivit påkörd, Hon dog inte, när hon fick syn på min styvfar reste hon sig upp o kunde bara gå på frambenen, min styvfar funderare på att åka till veterinären med henne först men sen när han såg att hela ryggen var böjd o att hon inte kunde stänga munnen för att käken antagligen hade krossats så tänkte han att nu är det slut, när han lyfte upp henne så kände hon ingenting, han bar in henne o la henne på kökssoffan o hon tittade på honom som hon bad om hjälp, han gick upp o hämtade bössan för att avsluta det hela sen begravde han henne vid huset, jag vet inte hur många timmar jag har gråtit o de första ja gjorde när jag vaknade imorse va att börja gråta, jag kan inte fatta att hon är borta. är så tomt utan henne, ingen som följer med när man ska gå o fodra hästen o ingen som kommer när man ropar o ingen som sitter i knät o försöker sno maten när man äter o ingen som ligger o kelar hela nätterna, ja har aldrig någonsin gillat katter innan jag fick henne men hon va så speciell , har aldrig träffat en katt som är så speciell o sällskapssjuk som hon :( Kommer aldrig någonsin hitta en katt som henne varken i utseendet eller personligheten om de så inte vore en kloning förståss, Tror ni att man hade kunnat rädda henne ändå fast hon va så skadad? saknar henne så otroligt mycket här kommer en bild också, RIP Bebis 25/6 2011 - 23/11 2014 <3 <3

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2014-11-24 22:29
#1

Förstår du saknar din vän, bevara alla vackra minnen med henne i ditt hjärta. RIP lille misse

Nareg80
2014-11-24 22:39
#2

Stackarn, styrkekramar till dig, vet precis hur det känns att förlora ett älskat djur på detta sätt

JenniferFahlander
2014-11-24 22:44
#3

tror ni att man skulle ha kunnat rädda henne trots dom allvarliga skadorna?

Nareg80
2014-11-24 22:52
#4

Nä, jag tror inte det. Eftersom att ryggen var böjd och att hon inte kände något när någon höll i henne så hade hon nog antagligen brutit ryggen. Det går inte att återgälda en bruten rygg på katter tyvärr. Så det bästa var att låta henne somna in, jag hoppas att ni inte känner några skuldkänslor för att ni avslutade hennes liv, det var absolut det rätta beslutet med tanke på de skadorna. Men kram till dig och din kisse, hon mår bra nu och slipper lida.

JenniferFahlander
2014-11-24 23:38
#5

asså ja får jämt skuldkänslor när någon dör, jag bor för tillfället inte där min katt bodde o hade hon bott här så hade hon aldrig blivit påkörd, så o samma sak tänkte jag när ja fick veta att min hund som ja lämnade tbx till uppfödaren för ja va höggravid blev påkörd månaden efter att ja lämnade henne o hade ja haft henne en månad till så hade hon aldrig blivit påkörd. de känns som alla dör pga mig.

[trazy]
2014-11-25 00:58
#6

Har man djur får man räkna med att de dör tyvär sorligt men sant.skall man inte räkna med död har inga djur väner sorliggt men sant.du fattade rätt beslut hoppas du hitta nu kissee

Annons:
[trazy]
2014-11-25 00:58
#7

Har man djur får man räkna med att de dör tyvär sorligt men sant.skall man inte räkna med död har inga djur väner sorliggt men sant.du fattade rätt beslut hoppas du hitta nu kissee

JenniferFahlander
2014-11-25 01:11
#8

jag kommer aldrig få en katt som bebis jag vill inte ha nån ny katt inte än på länge iafl, o skaffar ja en ny så ska den se precis lika dan ut o va av samma ras o ha samma konturer osv.

[cicoccabim]
2014-11-25 08:01
#9

Känner med dig! Jag förlorade min första katt alldeles för tidigt, hon blev bara 1, 5 år- svåra polyper i båda  öronen. Jag tänkte som du- om jag skaffar katt igen ska den vara lik henne (röd och vit sköldpadda)! Idag, 1,5år senare sitter jag med en mycket älskad kolsvart kisse som stal mitt hjärta första gången jag såg henne. De andra katterna som var sköldpaddsfärgade var för lik min första katt- jag jämförde för mycket….. För mig var mitt lakritstroll  rätt katt att komma efter Elsa. För det var så tydligt att hon inte ersatte Elsa, vilket ingen katt i världen kan!, utan en ny individ som får finnas sida vid sida med Elsa (vars foto sitter på väggen hemma). Och jag hoppas och tror att en till kisse stjäl ditt hjärta när du är redo. ❤️

[VampireGirlElvira]1
2014-11-25 08:12
#10

Beklagar sorgen. :(

HannaSmile
2014-11-25 11:30
#11

Beklagar.Rip Bebis❤️

No music, no life😀🎤

kattöga
2014-11-25 12:26
#12

🌺😢 Beklagar din sorg! Du har gjort det allra bästa du kunnat göra för din lilla vän! Så småningom kommer din sorg att vändas till minnen av glädje.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ElinaPersson
2014-11-25 15:21
#13

Mycket tråkigt när katter ska behöva sätta livet till på grund av bilar… och de oansvariga som inte ens stannar och kollar vad som hände med katten! 😡😢

Hoppas Bebis får ett fint liv på andra sidan regnbågsbron! 🌺

Känner du någon gång att du är redo för en ny katt, håll den inomhus! Gå ut i koppel eller bygg en rastgård, så slipper du oroa dig för såna här tråkigheter.. ❤️

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
[JeanetteK]
2014-11-25 15:54
#14

Beklagar 💔Jag tror att din styvfar fattade helt rätt beslut. Det är alltid så jobbigt när ett djur dör.  ❤️

Carrosh
2014-11-25 16:53
#15

Beklagar förlusten! Har själv nyligen förlorat min katt väldigt plötsligt, så jag vet precis vad du går igenom! Stora kramar!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

MonicaLagerquist
2014-11-25 17:31
#16

#13

Det är inte bilförarens fel utan kattens ägare som släpper ut katten.

Beklagar att TS katt fock lov att sätta livet till.

Stolt ägare till fem La permer

Nareg80
2014-11-25 17:39
#17

#16 jag tror inte hon menade att det var bilarnas fel, men att det var dumt att den som körde på katten inte stannade och kollade hur det var med den, det är riktigt hemskt. Annars så är det ju en olycka som lätt kan hända, tyvärr

MonicaLagerquist
2014-11-25 17:57
#18

#17 Det är inte alltid att bilföraren märker att han/hon har kört på en katt och ibland är det inte lämpligt att stanna.(Ibland

till och med olagligt att stanna)

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
2014-11-25 18:29
#19

#16 Hur empatilös får man va?!?  
Vill du bara trycka till någon, TS i detta fall, så tycker jag du ska göra det någon annanstans. 

Vill du lyfta fram åsikten igen, om att släppa katter fria eller inte, som för övrigt är framlyft i "biljoner" trådar här, kan du utnyttja någon av dom trådarna eller skapa en ny tråd. Istället för att lägga på mer bördor på sorgen.

Kan man ha empati och respekt för djur, om man inte kan ha det för människor?

Ska inte fortsätta bemöta detta i denna tråd mer, ber TS om överseende. Och beklagar än en gång förlusten av din älskade katt! 💔

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Evelina!
2014-11-25 19:51
#20

Instämmer helt och hållet meed #19. Bra skrivet!

Beklagar verkligen din förlust, TS.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
[trazy]
2014-11-25 20:24
#21

Emparti ja bilar och djjur går inte i hopp o det bara beklingsvärt vilt olyckor mm det synd om de djjuren med

JenniferFahlander
2014-11-26 23:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#22

Han som körde på Bebis körde på henne precis utanför min styvfars hus o han stannade o frågade om katten bodde där o de gjorde hon ju.. Hon va jätte skygg för bilar o allt som har med motorer o göra, till o med människor den enda hon kunde gå fram till va mig o styvfar såg hon en bil elr nåt så brukade hon springa iväg o klättra upp i ett träd eller springa upp på altanen. min styvfar som har förlorat många djur i sitt liv har aldrig gråtit över något av dom men när bebis dog så grät han för hon va så speciell o de finns nog ingen katt som va som hon, ja vet inte ens om hon själv visste fall hon va katt eller hund, hon va mer som en hund än en katt varje gång hon va ute o ja ropade på henne så kommer hon springandes i fullfart även innomhus, hon va som en väluppfostrad hund. o jag ångrar att jag inte hade henne som innekatt, men det är inte rätt heller tycker jag för hon älskade att vara ute o springa runt på gården o leka med border collien o den andra katten på gården o hoppa runt i gräset osv, så det hade bara varit en plåga för henne att aldrig få gå ut, Ingen katt kommer någonsin kunna ersätta bebis, egentligen så gillar jag inte katter överhuvudtaget men bebis stal mitt hjärta sen första dagen jag fick henne, hon var så rädd o otam, hon kissade på mig 2 gånger, efter 2 dagar började hon förstå att jag inte va så farlig som jag kanske såg ut haha då började hon kurra o den 3 dagen så fick hon träffa hundarna o 4 dagen så låg hon o sov på en utav hundarna, oftast så sov hon på min axel i flera timmar om dagen varje dag, hon sov under mitt täcke på nätterna ända tills jag gick upp o gick jag ut o hon inte fick följa med så satt hon o jamade tills jag kom tillbaks, det var verkligen vi 2 dag som natt, när jag började i skolan när jag bodde hos en kompis där jag hade bebis så sa hon första dan när jag hade kommit hem att vad skönt att du är hemma för din katt har jamat hela dan efter dig o när jag fick träffa henne igen så klättra hon upp på min axel igen o sov då blev hon nöjd. jag trodde aldrig att jag skulle få en sån go katt som hon o jag tror inte att jag kommer kunna älska nån annan katt än henne, ska jag ha en katt igen så ska det vara en hona o hon ska ha samma tekning som Bebis o de ska va en norsk skogskatt.

[nettaahs]
2014-11-27 01:55
#23

Beklagar sorgen.. fy så hemskt..
Jag förstår att det är svårt att förlora en så kär familjemedlem.
Hon lever vidare i dina tankar och ditt hjärta ❤️

swealotta
2014-12-30 19:40
#24

Beklagar sorgen! :(( Superfin katt! Aldrig lätt när man måste ta farväl av ett djur, vet precis vad du gick igenom. Tvungna att avliva vår katt igår, kom som en chock. Cancer i hela kroppen på bara två veckor, gulsot också som om det inte vore nog. Känner precis som du, hon var speciell, känner att jag aldrig någonsin kommer hitta någon med den personligheten och utseendet som henne. Hon betydde verkligen allt! Beklagar återigen :( Världen är ibland för orättvis kan man tycka.

[[pimey]]
2014-12-30 22:56
#25

Har man utekatter så kommer sånt här förr eller senare att hända. Om du skaffa fler katter så gå med dem i koppel eller bygg en rastgård (lätt o billigt) så får du behålla dina fyrfotade vänner längre. Spm någon sa det är olagligt att stanna bilen för "mindre vilt" och kan orsaka en större olycka och ibland är det inte lätt att se att man kört på en katt. Har själv kört på 2 katter det är omöjligt att stanna och rentav livsfarligt så man får bara hoppas att katten hinner undan. Visst ska man stanna längre fram och kolla/ta reda på katten om man kört över den och inte smita

[[pimey]]
2014-12-30 22:58
#26

Förlåt om det lät empatilöst men jag har svårt att känna medlidande för folk som släpper ut katter när de bor vid trafikerade vägar. Även om nu katten vill ut kan man tillgodose behoven på ett annat sätt än att släppa ut dem på fri fot

Upp till toppen
Annons: