Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 577 ggr
IdaL
11/23/14, 10:56 PM

Diarré och kräkningar + äter dåligt

Hej Allesammans!

Nu börjar jag bli lite orolig för min lille kisse, det är något som inte riktigt stämmer med honom. Han har haft diarré och kräkts 2ggr sedan i fredags. Idag har han inte kräkts något och bajset börjar bli något bättre.

Däremot matvägrar han rätt så kraftigt. Han har under lör-söndag bara ätit ett par bitar blötmat och lite kokt kycklingfilé (fick omtalat att vitt kött skulle vara bra för magen). Han dricker jätte bra och är igång och rör sig och verkar inte ha ont någonstans förutom då att han inte vill äta.  Ligger och vilar mycket men det är ju inte heller så konstigt om han inte äter som han ska.

Han är kastrerad han katt och strax över 1½ år och i god sund kondition och hull.  Han är ute då och då i vår skog och jagar gärna vilt så som möss och annat småvilt. Har givetvis hållit han inomhus nu när jag märkt att det inte är något som stämmer.

Någon som har några idéer om vad det kan vara som inte stämmer med min lille kille? Tänker ringa veterinär och rådfråga imorgon men tänkte även höra om ni här inne har några funderingar på vad det kan vara.

Annons:
IdaL
11/23/14, 10:59 PM
#1

Tillägger lite:

Jag har 2st honkatter då också men och dem mår bra. När dom får mat kommer han springande precis som vanligt och sätter sig och väntar på att få maten upplagd men när han väl får maten (som han annars brukar äta med god aptit) så glor han bara halvhjärtat på den och slickar lite på den, tar kanske någon bit innan han går och lägger sig igen.

Upp till toppen
Annons: