Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1147 ggr
[cicoccabim]
2014-10-27 16:39

en lycklig katt!

är nyrastad av katten. R ska upp i vartenda träd, kolla bakom, och gärna under varje sten, jaga varje löv som rör sig och göra utfall mot alla fåglar inom synhåll. In på nya jaktmarker. Med svansen högt, långa glada skutt och öronen på helspänn. Tror att jag har en lycklig katt idag!

Hon springer före i galopp, jag efter med kopplet. Vi får nog båda rätt bra med motion….

Annons:
ElinLindberg
2014-10-27 16:42
#1

Hehe känner igen det där! Ibland känns det snarare som om katten har oss människor i koppel än tvärtom;)

diva
2014-10-27 19:51
#2

Samma här. Har en sjuåring jag är ute med varenda dag. Han är lite överviktig och måste få motion. Han springer och försöker klättra i träden och svansen står rött upp. Det är bara så tråkigt att gå in tycker han. Då åker svansen ner och han sniglar sig framåt. Det är så roligt att se katterna lyckliga fast det bara är i koppel. Häromdagen fick han till och ned tag på en liten näbbmus som som sprang rakt framför tassarna på honom. Han såg väldigt förvånad ut.

[cicoccabim]
2014-10-28 06:58
#3

Hon är ungkatt, av den slanka och aktiva sorten. MYCKET energi! Men det är rätt skönt att komma in efter promenaden, göra rent tassarna och sedan upp i klösträdet i hängmattan och sova en stund. 

Än har hon inte fångat något, men det kommer nog snart….

[cicoccabim]
2014-10-29 18:21
#4

Det är bara att säga tack till den som sydde den sele som gör att hon fullständigt glömmer bort att hon har den på sig. Den kostade lite mer än de som finns färdiga i affärerna, men värt varenda krona!

Upp till toppen
Annons: