Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1097 ggr
Magic Nicki
10/25/14, 12:19 PM

6 mån kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur mycket ska 6 mån kattunge väga i normala fall? Hon är så liten och känns som att hon borde vara större. Eller blir ögat lurat av att jag har en vuxen katt kanske. Men min vuxna katt är inte heller så stor egentligen. (De är inte släkt).

Annons:
[trazy]
10/25/14, 12:23 PM
#1

jag förstår din oro kän på katen om den är utmäglad eller inte vad är det för ras mm

DEt är som mäniskor en del blir långa en del tjocka smal ovs

men är den onormalt tun gå till vetinär lyckat till

Magic Nicki
10/25/14, 12:28 PM
#2

Tunn är hon inte. Hon äter mycket och så. Men är liten till växten. Tänkte kastrera henne snart, inom en månad. Men hade varit intressant att veta hur mycket normalt en 6 mån katt väger. Veterinären sa att de vill vänta med kastrering tills de är minst 6 mån för att det kan vara så att om de är för små så klarar de inte så bra av bedövningen.

Magic Nicki
10/25/14, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

På den här bilden syns det kanske bättre hur liten hon är.

[trazy]
10/25/14, 12:42 PM
#4

2 detta beror på gener och det finns en tråd om detta om du sökt på kater i fokus där finns måna svar. Men det beror på gener ras mm men sök denna tråden o lyckat till

[Lilyz]
10/25/14, 12:57 PM
#5

Men så söt hon är! Eller ja båda är söta såklart. 😊 Jag tycker inte hon ser ovanligt liten ut på bilderna, huskatter kan komma i vilken storlek som helst. En 6 månaders hona skulle jag tro normalt väger 2-3 kg, oftast känns de lättare än vad de är så man kan bli lurad av att bara lyfta dem. Du kan ju fråga veterinären annars vad de anser vara normalt. 🙂

[trazy]
10/25/14, 12:59 PM
#6

håller med 5 hellt

desutom finns det flera länkar om detta om man söker

Annons:
sagan
10/28/14, 12:21 AM
#7

Utifrån bilden tycker jag din misse ser fullt normal ut. Men som sagt, känn på revbenen hur det känns. Du ska inte känna dem tydligt men heller inte behöva trycka allt för mycket för att känna dem. 🙂

Scorpio97
10/28/14, 12:59 AM
#8

Vi har två fullvuxna huskatter härhemma på 2.5-3 kg. En hane och en hona. Sen finns det ju större raser som stannar på över 10 kg som fullvuxna.

Så kolla inte så mycket på vikten. Om katten äter, du inte känner revbenen jättetydligt och katten verkar må bra, så har den säkert en bra vikt.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: