Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 719 ggr
Sarafroderberg
10/18/14, 11:56 PM

Kommer hon bli deprimerad?

Hej alla katt älskare! Nu ska jag och pojkvännen flytta ihop. Vi ska flytta till ett litet radhus på ca 55kvm med stor trädgård. Bor just nu hos föräldrarna i deras hus med min katt hona och deras 2 andra katter. Min katt fick opereras för en/två månader sedan då hon hade blivit biten av en annan katt. Nu precis hittar jag ett nytt infekterat sår på nästan samma ställe så blir säkert operation igen i dagarna. Det jag tänkte fråga är. Kommer min katt må dåligt över att flytta då hon "lämnar" de andra två katterna? (Fast igentligen så går de mest bara förbi varandra) Och efter att hon blivit biten två gånger nu och alla stora han katter attackerar henne hela tiden tror jag inte att jag vill släppa ut henne på det nya stället. Har möjlighet att kunna ha henne i trädgården då det är högt staket runt om så jag kan fixa så att hon hålls på insidan. Är detta taskigt mot henne? Att låta en ute katt bli en "halv utekatt"?

MVH Sara 

Annons:
Linika
10/19/14, 9:27 AM
#1

Hej och grattis till samboskapet.

Huruvida en katt trivs ensam efter att ha gått ihop med andra katter är individuellt. Jag tror mina katter hade ogillat det. Men mammas dam trivs bra. Hon har iof varit ensam större delen av sitt liv. 

Du säger att alla stora hankatter attackerar henne. Är hon kastrerad? 

Det är inga problem att göra en utekatt till innekatt om man vill det. Man får bara ha tålamod under omställningsperioden och se till att man ger katten utlopp för alla sina behov. De behöver få klösa, klättra och leka även när de är inne. Har de även möjlighet att gå ut i inhägnad är det ju fantastiskt! Jag längtar tills jag kan erbjuda mina katter en kattgård :) Om du söker på inhägnad/kattgård här på forumet borde du kunna få upp en del förslag på sådana :) Annars tror jag kattstatus.se har några exempel :)

Upp till toppen
Annons: