Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 708 ggr
emmaaaa
10/2/14, 12:27 AM

att flytta med katt

hej!

Idag fick jag och min sambo nycklarna till vårt radhus. Den 29 oktober kommer nästa ägare att flytta in i gamla lägenheten.

Vi ska renovera och allt va det innebär i det nya stället och förhoppningsvis är vi klara  med allt när månaden är slut :) 

Men nu till min fråga, Hur ska jag göra med katten under flytten? antagligen kommer det ta 1 dag till att flytta alla möbler mm som kommer bli så fort det "stora" med renoveringen är klart. ska jag hämta henne sist?, eller ska jag ta med henne först? och sen alla möbler. jag har tyvärr ingen som kan ta hand om henne så länge vi flyttar möblerna.

har ni några tips på hur jag ska göra för att inte stressa henne allt för mycket? För övrigt är hon väldigt lugn, stressar oftast inte upp sig för saker. men detta är hennes första flytt om man inte räknar med den när hon flytta in hos mig vid 12 veckors ålder.  jag har även en kanin, som ska flytta med oss såklart :) 

hoppas ni förstår va jag menar :)

Annons:
emmaaaa
10/2/14, 12:28 AM
#1

inte för att det kanske spelar någon roll, men hon är 1 år och innekatt :)

Linika
10/2/14, 4:26 PM
#2

Flytta henne sist. Då finns alla saker som luktar hennes och är bekanta på plats redan innan hon kommer dit vilket kan ha en lugnande inverkan. Det kan även vara bra att skaffa feliway att sätta i eluttaget ett tag innan hon kommer till nya stället :)

turbopsyk
10/2/14, 6:00 PM
#3

Jag flyttade i fredags med min katt för första gången. Då tog jag honom sist när alla grejjor var i lägenheten och det tog honom en dag att veta vart allting var :) 
Tips är att visa katten en extra gång vart kattlådan är 😉

I'm not crazy. My reality is just different from yours.

emmaaaa
10/2/14, 9:20 PM
#4

#2 och #3 tack för svaren :) då hoppas jag att det går bra för min lilla tjej också. hon har aldrig kissat eller bajsat utanför kattlådan så hoppas det går bra för henne nu att hitta allt :) 

feliway? va är den bra till? :) jag vet va det är för sak men inte riktigt va den har för betydelse? och funkar den verkligen? :)

Linika
10/2/14, 11:19 PM
#5

 Den släpper ut feromoner som får katterna att känna sig trygga då det luktar som att de doftmarkerat. Tror jag. Tror det funkar, skadar i alla fall inte! : D

Upp till toppen
Annons: