Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1361 ggr
TequilaTarzan
9/30/14, 4:38 PM

Skonkost katt, Tips?

Hej! Min katthona är extremt lös i magen, Alltså det bara rinner ur henne!  Någon som har tips på bra skonkost, och hur man lagar det? 

Snabba svar mottages tacksamt! :D

Annons:
Saffran0Spice
9/30/14, 4:41 PM
#1

Kokt vit fisk, kokt köttfärs och kokt kyckling brukar vara bra mot lösmage - iallafall för mina katter.

TequilaTarzan
9/30/14, 4:42 PM
#2
TequilaTarzan
9/30/14, 4:42 PM
#3

#1 

Hur kokar man kycklingen? :) ska den vara färsk eller går det bra med fryst?

Saffran0Spice
9/30/14, 4:48 PM
#4

#3 Spelar ingen roll, koka sönder den eller bara tills den är genomkokt - allt ska vara helt okryddat såklart, inget salt eller liknande - fryst kyckling har oftast salt i sig.

Sedan är det bäst att ta reda på orsaken till problemet, börja med skonkost för att få bort problemet för stunden. Avmaska kan vara en god idé också, sedan hitta orsaken =)

TequilaTarzan
9/30/14, 4:52 PM
#5

#4

Tror det är för att vi var tvungna att akut byta till ett billigare foder då vi fick oväntade utgifter denna månad, och hon kan inte äta något annat foder än bozita, då hon blir otroligt lös i magen. Men ska ge henne skonkost litet tag så ska jag försöka köpa en säck bozita i veckan.

hon är nyligen avmaskad och en innekatt :)  tack så mycket för hjälpen! :)

[trh]
9/30/14, 4:52 PM
#6

Går jättebra att slänga i en fryst filé i kokande vatten och bara låta den koka till den är genomkokt. Fortiflora brukar vara bra vid oroliga magar.

Annons:
Caifig
9/30/14, 8:58 PM
#7

Ge även kycklingspadet/vattnet då diarré snabbt kan leda till vätskebrist!

Upp till toppen
Annons: