Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2974 ggr
Halvdansken
2014-09-23 18:24

Ger ni hela oskalade räkor?

Om ni käkar räkor, såna som ni skalar själv alltså, och ni vill ge lite till era katter, hur ger ni dem då?
Ger ni dem hela, med huvud o allt, eller delar ni den eller vad? Jag brukar ta bort huvudet, och sen dela dem mitt av. Varför vet jag inte, möjligen nåt med att jag tro att gallan sitter där, eller för att jag själv inte skulle vilja äta det.  Tror jag. Typ.

Men jag kanske är lite pjåskig, de kan kanske bara ta en hel räka oc gnaska i sig?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Starfall
2014-09-23 18:36
#1

Nu är ju Gizmo en av världens kräsnaste katter, men mina föräldrars katter älskar räkor. Dom får dom skalade, sedan får dom den där "sletan" på räknas rygg som man ofta drar dän. Det älskar dom. Särskilt gammelkatta, hon blir som ett litet monster när det vankas räkor ;)

Maria
2014-09-23 18:48
#2

Ha, jag ger räkhuvuden till katterna också. Bryter bara av de långa spröten sedan äter de för glatta livet. De äter både med och utan skal så det gäller att skynda sig om man ska få något själv😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lol V Stein
2014-09-23 20:14
#3

Sist vi åt räkor satt katten bredvid och tuggade på ett spröt, så vi fick skala och ge henne.

polgara
2014-09-23 21:31
#4

Mina katter är inte jätteförtjusta i räkor, men de äter dom hela, tar iof bort spröten för jag inbillar mig att de lätt fastnar i halsen

Upp till toppen
Annons: