Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1068 ggr
Liten-Ida
2014-09-23 11:10

När kattungen fått sin första spruta

Det är såhär att igår va vi till veterinären med våran kattunge, så hon fick sin första spruta mot kattpest och kattsnuva. När kan man börja gå ut med kattungen i koppel? Kan man börja redan nu eller skulle ni vänta tills den fått sin 2 spruta? Jag vet att det finns andra som inte alls get sina katter dessa sprutor, men den katten är ute.

Annons:
MonicaLagerquist
2014-09-23 11:30
#1

Jag skulle vänta tills kattungen fått son andra spruta.

Hur gammal är katten?

Stolt ägare till fem La permer

IceJossan
2014-09-23 13:38
#2

Hon är säker mot pesten från första sprutan med mot kattsnuvan behöver hon båda.

Liten-Ida
2014-09-23 14:09
#3

kattpest och kattsnuva är i en och samma spruta..och första delen har hon fått…så ska hon få 1 till om 3-4 veckor.

Liten-Ida
2014-09-23 14:11
#4

Katten är 13 veckor…hon är nog en aning nyfiken på att gå ut..ofta när jag går ut så vill hon gärna hänga med, eller när vi släpper ut den större katten :) Fast nu ett tag kommer hon få gå i sele tills hon blir större. När hon ska ut alltså.

sagan
2014-09-24 00:55
#5

Jag skulle vänta tills hon fått sin andra vaccin. Sen bör ni inte släppa henne på egen tass innan hon är kastrerad och runt ett år. 🙂

IceJossan
2014-09-24 12:27
#6

Det är olika från veterinär till veterinär vilket vaccin de ger. Till exempel så är Nobivac Tricat för pest och snuva medans Nobivac Ducat bara är mot snuvan. Vissa ger Tricat båda sprutorna medans andra ger Tricat i första och Ducat i andra eftersom det bara är snuvan som man behöver ge 2 av. Priset brukar vara detsamma.

Annons:
Upp till toppen
Annons: