Annons:
Etikettutställning
Läst 1481 ggr
[T-Fia]
9/22/14, 6:28 PM

Cert utomlands

Har anmält till utställning i Norge, för att det är närmare för mig än någon svensk utställning, men sedan slog det mig att vad gäller om hon skulle få norskt CAC? Hon har inga sedan tidigare men om hom tar ett i norge och sedan ett par i sverige blir hon svensk champion då eller som på hund både norsk och svensk?
Som ni kanske förstår så har jag bara ställt ut en endaste gång innan och det var när hon var kattunge så det gills ju inte ;-)

Annons:
MonicaLagerquist
9/22/14, 6:50 PM
#1

"

KLASS 9 – Öppen klass

Klass för okastrerad raskatt som uppnått minst tio månaders ålder under utställningsdagen. Katt i klass 9 tävlar om CAC (Certificat d’Aptitude de Championat) – minst 93 poäng ska uppnås.

Tre CAC utdelade av tre olika domare ger titeln Champion. Det är valfritt i vilket land/länder dessa certifikat erhålls. Katten tävlar därefter vidare i klass 7.

KLASS 10 - Kastratklass

Klass för kastrerad raskatt som uppnått minst tio månaders ålder under utställningsdagen. Katt i klass 10 tävlar om CAP (Certificat d’Aptitude de Premier) – minst 93 poäng ska uppnås.

Tre CAP utdelade av tre olika domare ger titeln Premier. Det är valfritt i vilket land/länder dessa certifikat erhålls. Katten tävlar därefter vidare i klass 8.

"

Stolt ägare till fem La permer

[T-Fia]
9/22/14, 7:07 PM
#2

Man kan alltså bara bli champion i öppenklass i ett land om jag förstår saken rätt?

MonicaLagerquist
9/22/14, 7:20 PM
#3

Tre CAC utdelade av tre olika domare ger titeln Champion. Det är valfritt i vilket land/länder dessa certifikat erhålls. Katten tävlar därefter vidare i klass 7.

katten kan ta certen i tre länder två länder eller ett land.Det enda är att det ska vara tre olika domare.

Stolt ägare till fem La permer

[T-Fia]
9/22/14, 7:25 PM
#4

Jaja, det är väl bara att börja jobba på det. Lite synd att man inte kan bli champion i flera länder som med hund, men antar att om man får börja jobba på caciben sedan istället då.

MonicaLagerquist
9/22/14, 7:53 PM
#5

Du kan ju låta katten bli champion i flera förbund.

Mina katter ställs både inom FIFe och WCF.

Stolt ägare till fem La permer

[T-Fia]
9/22/14, 8:37 PM
#6

Jag gissar att det blir mycket resande då. Är redan så att det inte finns kattutställningar närmare än 15-20 mil bort och inte är de många. Den i Norge är 9 mil bort så riktigt nära ;-)

Vi får väl se vad jag tycker om kattutställning först, kanske aldrig åker igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: