Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 806 ggr
fredricakarlsson
9/20/14, 11:16 AM

Få bort urin..

Har så mycket problem med mina katter just nu… Där är någon katt som kissar i vår hall hela tiden. Men vi har aldrig sett vem det är. Men det händer nästan varje dag. Jag misstänker den äldsta katten.. Igår kom jag på henne strila på en gardin för hon blev sur för jag inte släppte ut henne. Och det är för att det går en honkatt hos oss hela tiden som vår katt atakerar. Men nu har detta lett till att vår katt har ett stort sår från örat ner på kinden.. Och varje gång vi ska släppa ut vår katt så sitter den andra katten där. Och vår katt tål verkligen inte henne. Även om vi skrubbar och tvättar allt i hallen så fortsätter någon kissa där.. Och vi tror att fogen har dragit till sig urin doften.. Någon som har tips på hur man får bort urin lukten eller något man andvänder för att avskräcka katter från att kissa där? Vi ska så småningom möblera om där och slänga ut möbler så vi får plats med en kattlåda där..

Annons:
Uppkatten
9/20/14, 11:51 AM
#1

Din katt är uppenbarligen väldigt stressad över att den andra katten vistas utanför ert hus. Kattfienden där ute sitter och praktiskt taget pekar finger åt er katt och har tagit över reviret .

Vore det din egen fiende som smög runt där ute så skulle du också bli stressad! 

Din katt markerar nu sitt område/sitt hus med sin doft för att försöka "hålla ställningarna". Kanske kan du prova med att täcka för särskilt utsatta fönster så att din katt slipper se fienden där ute?

Informera kattfiendens ägare om problemet och se om ni kan lösa problemet tillsammans. Kanske kan katterna vistas ute vid olika tider på dygnet?

Kisslukten tar du bort med ättika. Använd INTE klorin (det ger den motsatta effekten eftersom klorin får katten att vilja kissa där).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
9/20/14, 11:54 AM
#2

Det kan också vara så att ni får med er andra katters lukt in via era skor vilket någon av era katter vill dölja med sin egen lukt.

Är samtliga era katter kastrerade?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Daisy-Moa-Elsa]
9/20/14, 12:13 PM
#3

Stänger denna tråd och hänvisar till den andra från samma TS och samma ämne

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: