Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1076 ggr
[Forest]
9/18/14, 12:09 PM

Rider/Juckar på täcket.

Jag blir lite fundersam då dotterns kisse helt enkelt bestiger täcket/filten när dottern ligger i soffan eller i sängen. Han parar honor och slåss med "rivaler". Han är 3 år kastrerad hankatt. Är glad att vi kastrera honom då han varje kväll utförde sin akt på mattes täcke. Inte dominans men kan detta bero på grannens katter som inte är kastrater både honor o hanar samt kattungar? Han har en flickvän som söker upp honom jamar o ber han komma ut. Är detta stress beteende eller är katten översexuell ? Vi hade en akut katt här en 7 årig löjligt snäll kastrerad hankatt som Bamse skulle utföra sin akt på. Vi kan inte ha kompis till Bamse då han är rätt dum mot både hanar o honor ( kastrerade okastrerade) Bamse mår annars bra. Äter sover o kelar myser o leker med sina hundsystrar. Vi leker med honom och han har egna sovplatser, klösmöbeln. Dotter kör även klickar träning med honom för aktivering bästa tricket är han jamar mamma :) Han är jätte mattig och är dotterns gulle gris.

Annons:
[Forest]
9/18/14, 12:14 PM
#1

Kort o gott är det stress av grannens löpande hankatter eller att han kanske funnit detta som skön mys på hans sätt? Har vart med om kastrerad hankatt parar honkatter men inte haft egen katt som gjort det.

[Udoon]
9/19/14, 10:20 AM
#2

sätter tass här, våran gubbe på 22 håller också på så, har alltid gjort. visserligen är det mamma han är på och inte mig men man undrar ju varför han håller på :S

[Forest]
9/19/14, 2:52 PM
#3

dominans tror jag inte mycket på men  stress ja det kan jag tänka mig iaf nu i samband med honkatter som löper och verkligen vill att han kommer ut för lite fortplantera sig. Men annars ser jag en mycket nöjd lugn katt, bra värden har han då vi var hos v etten för ca 1 mån sen.

Upp till toppen
Annons: