Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1139 ggr
[inanna56]
2014-09-03 01:48

Arbeta som volontär på katthem

Hej!

Jag har lite funderingar på att börja jobba som volontär på ett katthem. Jag har ingen erfarenhet av katthem, mina katter jag har nu har jag köpt av uppfödare. Jag är mycket positiv generellt till katthemmens arbete med att hjälpa upphittade, utslängda, skygga katter osv. tillbaka till ett nytt liv.  Men är det någon skillnad mellan olika katthem, finns det bra och mindre bra katthem ? Jag funderar på Stockholms Katthem eftersom jag bor i Stockholm. Undrar om någon har någon erfarenhet av det katthemmet.

Annons:
Uppkatten
2014-09-03 19:25
#1

Stockholms katthem är ett mycket bra katthem! Och ja, det finns skillnad mellan olika katthem. I Stockholms området skulle jag rekommendera dig att vända dig till ett SVEKATT-anslutet katthem (t ex Stockholms katthem). De SVEKATT-anslutna katthemmen värnar alla katters lika värde, och anser inte att skygga katter ska avlivas p g a sin skygghet. Enbart katter som inte kan ha ett gott kattliv p g a allvarlig sjukdom/skada avlivas.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[inanna56]
2014-09-03 22:03
#2

#1 Tack snälla för den informationen. Svekatt var ny information för mig, intressant. Och jag tycker inte heller att man ska avliva katter p g a skygghet, jag har genom vänner träffat skygga katter från katthem, som med tiden blivit mindre skygga och fått fina kärleksfulla liv som innekatter. 🙂

Upp till toppen
Annons: