Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 625 ggr
strasstass
2014-08-29 21:44

Övrig mat

Om man inte kan/vill ge blötmat som komplettering till torrfoder, vad kan man då ge? Jag vet att man kan ge kokt kyckling och ibland lite kokt fisk. Men om jag vill ge något annat, kan jag tex ge räkor eller rå köttfärs? Andra förslag? Jag har ingen möjlighet att BARFa i dagsläget så det behövs inte påpekas :)

Annons:
Meduza_
2014-08-29 22:04
#1

Råa kycklingvingar med ben, (ej kokt då benen flisar sig och kan fastna i halsen), kokt kyckling utan ben går ju dock bra! Rå köttfärs går bra också. Angående kycklingen föredrar vissa att frysa  den innan servering för att den inte ska innehålla bakterier så som salmonella…

Räkor ska man nog inte ge för ofta men en räka som godis ibland skadar nog inte, sen finns det ju dom som håller stenhårt på att inte ge fisk osv åt sin katt pga risken för allergi osv. 

Man kan även ge typ kycklinghjärta.

Scorpio97
2014-08-30 00:23
#2

Allt rått kött går att ge i princip. Vill du koka får det inte vara ben (sen är det bättre att ge rått).


//Jessie

Scorpio97
2014-08-30 00:23
#3

Även äggulor är bra att ge, innehåller mycket nyttigt.


//Jessie

Rumblebee
2014-08-30 12:25
#4

Du kan ge i princip vad som helst som är rått till katter när det kommer till animalier. Ta det bara lugnt med föda från havet, dels för att som det sagts innan så kan fisk vara allergent och räkor innehåller mycket magnesium. Vad jag har läst år att fem räkor täcker en katts dagliga behov av magnesium. Och för mycket magnesium kan leda till urinsten

Upp till toppen
Annons: