Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 663 ggr
Ridtravartjej
8/29/14, 12:48 PM

Hennes beteende?

Ska ta hem en katt från katthemmet nästa vecka och har några frågor angående hennes beteende!  Första 2-3 gångerna jag träffade henne så va hon väldigt tillbaka dragen men fick klappa lite på henne men för de mesta kloade hon mig eller skulle smaka på mina händer. Nu får jag iaf efter att ha varit och hälsa på henne ca 7 gånger klappa henne utan att hon kloar mig. Hon har suttit i mitt knä några gånger vilket hon inte gjort på någon på katthemmet sen hon kom och de va i våras. Hon har även strukit sig mot mig ett antal gånger men kurrar inte eller står och trampar när jag klappar henne.  Men till mina funderingar, kommer hon sluta helt med kloandet mot mig när hon kommer hem till mig och får mer aktivering eller kommer hon fortsätta? Bitandet störs jag inte av då de bara är kärleksbett väldigt löst. Men inte jätte kul att få händerna sönder klösta när man ska försöka ge henne godis eller leka med henne eller nåt annat. Kanske ska berätta att hon kommer vara innekatt men har köpt stort katt träd och många leksaker och ska träna henne så vi kan gå på promenad ute.

Annons:
Upp till toppen
Annons: