Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 640 ggr
Dumpuck
8/27/14, 4:37 PM

Irriterad

Måste få skriva av mig lite snabbt…

En bekant till mig (S) och hennes sambo har köpt två nya katter, detta trots att S redan sen innan har en katt som bor hos S mamma då både S och sambon är allergiska. De nya katterna är i grunden tänkt för att få sambons ena unge till de istället för att denne ska va hos sin mor då modern tydligen beter sig illa.
Då S katt är skygg och lite speciell så anser S att det är ytterst få som kommer kunna ta hand om katten och därför kan hon tänka sig att avliva istället för omplacera, katten är också ifrån ett katthem där S hjälpt till så S har med andra ord full insikt i hur dessa huskatts kullar orsakar problem. Hon har hela tiden haft den åsikt att huskatts kullar i slutändan bara fyller på katthemmen och skulle aldrig ta en kattunge ifrån en privatperson.
Ändå är de nya två katterna ifrån sambons kompis, ursäkten varför de tog därifrån var för att den kullen är planerad och seriös.
Honan blev utsläppt, kom tillbaka dräktig och ungarna är på sin höjd avmaskade.
Jätte seriöst… 

Ni får ursäkta men jag blir så arg!
Hur kan man köpa två nya katter när man inte ens kan ta hand om den man hade först!?
Hur kan man föredra avlivning framför omplacering!?
Hur kan man dessutom köpa katterna med ambition att använda de som LOCKBETE åt sambons ena unge!?

Tilläggas bör att de har inte heller råd med veterinär, jag har försökt fått S att ta hennes katt till veterinär länge nu för att utesluta att det är något fysiskt med henne då hon pinkar överallt samt kan bete sig udda. Men inte…

Annons:
[Emma--]
8/27/14, 5:56 PM
#1

Ja det låter ju inte så bra. 
Får hoppas det går bra för katternas skull ändå.

Dumpuck
8/28/14, 1:28 PM
#2

Tycker det är riktigt tråkigt på många vis, jag vet att S i grunden månar om sina djur men man kan säga att en del saker går att diskutera…

[VampireGirlElvira]1
8/28/14, 2:23 PM
#3

Men fyyyy!!! Vissa borde verkligen inte ha djur!!!

[JenniN]
8/28/14, 2:38 PM
#4

Men usch. När man skaffar ett djur så tar man ansvar över dess liv och det är högst olämpligt att använda ett annat liv som lockbete.

Upp till toppen
Annons: