Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 893 ggr
idawickstrom
2014-08-22 15:48

Turkish Van

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en söt katt som är ca.10 år gammal. Hennes mor o. far var vildkatter eller iallafall en av dem.

  Jag kollade runt på olika kattraser och såg rasen Turkish Van. Vad jag läste så bildas rasen av olika genetiska sammansättningar, och rasen är ganska slumpmässig. Rasens kännetecken passar in på min katt ganska bra! Kinuski, som min katt heter, är vit med orange svans, två oranga fläckar i nacken och större fläckar på höfterna, hon har även oranget på huvudet och tassarna!

 Har någon av er haft en Turkish Van eller vet mycket om rasen? Jag skulle vilja veta mera och om rasen verkligen är sk. slumpmässig :) 

Det är min katt på bilden.

Annons:
VildaVittra
2014-08-22 15:52
#1

Min erfarenhet av den rasen är att de faktiskt gillar att simma.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

elli-kleo
2014-08-23 07:39
#2

För att räknas som ras måste katten ha stamtavla, så din katt är en huskatt. Mer om Turkisk Van kan du läsa på sverak.se. http://www.sverak.se/sverak/om_katt/Raser/TUV.htm

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

[Forest]
2014-08-23 09:44
#3

Det är inte så troligt att det går en lös okastrerad raskatt ute. 

javascript:nicTemp();

[[pimey]]
2014-08-23 10:50
#4

Nä din katt är en huskatt ingen låter renrasiga turkish van springa runt ute och föröka sig. Ingen stamtavla = huskatt

[mustang1974]
2014-08-23 11:27
#5

varför kan ej ras kater springa ute? Men föröka sig nej tror inte jag heller

[[pimey]]
2014-08-23 14:27
#6

De flesta uppfödare säljer inte raskatter till folk som planerar att ha dem som utekatter och speciellt om de riskerar att föröka sig

Annons:
[Forest]
2014-08-23 20:01
#7

5 Känner du flera som har renrasiga katter med stamtavla som har sina katter ute? Jag känner bara två dom bor på landet på privat väg. Det är dom ända jag känner sen känner jag flera som har rastgårdar och är ute med sina i sele. Släppa ut en okastrerad raskatt hmm nja det låter ju mycket osannolikt att någon gör.

Upp till toppen
Annons: