Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 682 ggr
Saffran0Spice
8/1/14, 9:34 AM

Målvikten nådd!

Idag vägde jag Samson - efter 2 års kämpande med viktnedgång så har han äntligen nått sin mål vikt!

Han är piggare, friskare och gladare än innan och han orkar mer. Så nu hoppas vi att han kan hålla vikten där och att vi slipper samma problem igen ^^

Kanske svårt att se på bilderna - men han har gått ner 2½ kg iallafall!

Idag!

För 2 år sedan

Annons:
ElinLindberg
8/1/14, 9:49 AM
#1

Grattis Samson! Bra jobbat utav båda er, han ser mkt sundare ut nu:)

Saffran0Spice
8/1/14, 9:51 AM
#2

#1 Tack, ja han mår mycket bättre och orkar mer - helt enkelt en lyckligare katt ^^

Urhasten
8/1/14, 9:57 AM
#3

Bra jobbat! :)

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[Daisy-Moa-Elsa]
8/1/14, 12:07 PM
#4

Härligt, superbra jobbat

Kattmamman45
8/1/14, 12:47 PM
#5

Skillnaden syns verkligen. En av mina katter är en tjockis men trots att hon får mycket mindre mat än de andra så har hon inte gått ner trots flera års försök men hon har inte gått upp heller sedan hon kom till mig.

Saffran0Spice
8/1/14, 1:49 PM
#6

3/4 Tack ska ni ha ^^

#5 det jag ändrade för min katt var matmängden, sedan aktiveras han intensivt minst 2h per dag och sedan jag skaffa hund blev det ännu mer aktivering - vilket gjorde att det gick väldigt fort nu sista biten =)

Annons:
diva
8/1/14, 2:10 PM
#7

Bra kämpat matte och kisse. Jag håller på att försöka få ner min kisse i vikt samtidigt som han får specialmat för nedsatt njurfunktion. Det är inte lätt då man har fler katter. Måste ha övervakade måltider. Ni har verkligen gjort det bra.

Saffran0Spice
8/1/14, 2:12 PM
#8

#7 tack du!
Nej de är verkligen inte lätt, speciellt när han är som ett svart hål när det kommer till mat - han stjäl allt ätbart som finns framme, kör till och med bort hunden från sin skål om man inte övervakar måltiderna -.-'

Men hoppas det går bra för er med!
Vill gärna se fler trådar likt denna =)

Upp till toppen
Annons: