Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1450 ggr
I want to belive
7/28/14, 10:46 PM

jätte trött o slö/svag

Som ni vet så var ju smulan magsjuk för ett tag sen , men hon repade sig väldigt bra .. tills denna äckliga skitvärme kom… Nu sover hon bara… hon äter när man erbjuder henne.. men hon orkar knappt hoppa ner ifrån loftsängen från min sons rum där hon fått för sig att bosätta sig , där ligger hon hela dagarna…hon vill inte vara med , hon lyfter nyfiket på huvudet när jag är ute i köket o prasslar med deras godis, men hon är aldrig uppe o går , ligger bara.. verkar seg o svag typ.. någon annan katt som har reagerat så av värmen ?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
Uppkatten
7/28/14, 11:04 PM
#1

Tycker det låter som att ni bör ta henne till veterinär för koll. Katter döljer ofta i det längsta att de mår dåligt, därför skulle jag inte våga chansa utan i morgon dag ta henne till veterinär för koll.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Rafflan
7/28/14, 11:15 PM
#2

Låter som det är dags att besöka veterinären senast imorgon

[inanna56]
7/28/14, 11:35 PM
#3

Jag skulle ta kontakt med veterinären imorgon, hon verkar vara lite väl påverkad av värmen. Det är viktigt att hon får i sig vätska, speciellt nu när det är så varmt.  Jag skulle försöka få i henne vatten, det finns speciella pipetter som man kan använda, borde finnas på apoteket.  När du ger mat till henne, ge blötmat och häll på lite extra vatten.

Jag har två katter som reagerar helt olika på värmen. Min ena katt som jag brukar gå ut med i koppel, blir superpigg och vill bara ut. Min andra katt sover mest på dagen, mycket mer än i vanliga fall men blir pigg på kvällen, leker och vill kelas och busar runt med min andra katt.

I want to belive
7/29/14, 1:40 PM
#4

Vi var till vet idag , hon verkade så pigg när vi kom till veterinären, men hon är jätte seg i övrigt hemma , men hon fick dropp , tog tempen , ingen feber , men full urinblåsa! Men kattan dricker ju knappt nåt… Jag vet inte om hon har fått svårt att kissa sen hon vart magsjuk.. Hon kissade en skvätt när hon kom hem iaf.. Blir återbesök på torsdag, hoppas hon inte har fått problem med urinvägarna..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

annzoo
7/29/14, 10:50 PM
#5

#4 togs det inget blod eller urinprov? :s

I want to belive
7/29/14, 11:06 PM
#6

Nepp… :/ Det skulle göras om hon fortfarande nu på torsdag hade väldigt stor urinblåsa .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
Upp till toppen
Annons: