Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1416 ggr
Clariiz
2014-07-28 17:16

Blir så ledsen..

Hur kan man tycka att arbetet katthemmen gör, att vaccinering, märkning oxh hälsotester är något negativt? Att katter ska få kosta och inte skänkas bort kors och tvärs. Jag blir så ledsen.. Hur kan man trycka ner människor som ägnar sina liv åt att rädda hemlösa katter? :(

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Annons:
Gronstedt
2014-07-28 17:17
#1

Att någon ogillar vissa katthems verksamhet är knappast detsamma som att "trycka ned" någon människa.

Clariiz
2014-07-28 17:28
#2

Vet inte vad du syftar på nu. Men der jag syftar på är personer som ratar katthem överlag. Inte en viss person eller ett visst katthem :) Sen tycker jag verkligen att man trycker ner någon om man pratar illa om något som en person ägnar sitt liv åt och verkligen sliter varje dag men att göra vardagen bättre för katter i sverige.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Gronstedt
2014-07-28 17:33
#3

#2:Jag syftar på det du skriver i #0.

"Sen tycker jag verkligen att man trycker ner någon om man pratar illa om något som en person ägnar sitt liv åt och verkligen sliter varje dag men att göra vardagen bättre för katter i Sverige." Det tycker inte jag. Att man kritiserar en verksamhet har inte ett dugg att göra med att "trycka ned" någon som ägnar sig åt denna verksamhet. Lika lite som du skulle "trycka ned" en religiös person genom att säga att du inte tror på hens gud eller en politiker genom att säga att du inte röstar på hens parti.

Clariiz
2014-07-28 17:49
#4

#3; Trycka ner kanske är fel ordval då. Men det är fortfarande inte snällt att säga att de gör ett dåligt jobb. På samma sätt som de människor som åker till länder och hhälper föräldralösa barn till en utbildning, mat och ett hem gör ett dåligt jobb. Det tycker jag även om det är en hobby eller yrke är väldigt personligt. Och det är skillnad på att säga att man inte håller med om något oxh att säga att något är dåligt på olika sätt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

MonicaLagerquist
2014-07-28 17:54
#5

Tyvärr är inte alla katthem seriösa.

Stolt ägare till fem La permer

Gronstedt
2014-07-28 17:58
#6

#4: Att säga att katthem är dåliga är inte detsamma som att säga att de som arbetar på katthem gör ett dåligt jobb. Man kan vara utmärkt bra på ett jobb och det kan ändå finnas de som tycker att jobbet inte borde göras.

Annons:
Clariiz
2014-07-28 18:00
#7

Absolut inte. Själv vart med om ett som tyvärr gärna avlivade innan de wns gett katterna en chans. Men jag har också god kontakt med ett som endaat deivs av kattälskare utan lokaler eller några bidrag utan som gör det ur sina egna plånböcker med hjälp att jourhem. Och det är ju de senare jag fokuserar på. Dåliga exempel finns inom alla kategorier. :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[varg74]
2014-07-29 09:29
#8

Det finns alltid konstiga mäniskor men i Sverige har vi utrande frihet vilket jag värna högt

Jessicahagstrom94
2014-07-29 22:08
#9

Ja jag blir riktigt less när en jag känner säger att det är onödigt att jobba som volontär på ett katthem bara för att man inte får pengar för det. Enligt mig får man något lika bra - man får känna sig bra och faktiskt som en hjälte ibland när man hjälper hjälplösa djur (katter) som förmodligen hade dött utan ett katthem som tar emot katten. 

Lika att det är fel att ha katterna i burar, men herregud, burarna är standard i måtten och katterna sitter ju absolut inte i burarna om dagarna, dom flesta är ju ute i alla stora lokalerna ihop och busar och har sig och mår prima.

Clariiz
2014-07-30 10:46
#10

#9; Precis så jag känner också! :) 

Jag älskar att arbeta som volontär, det bästa som finns är att se en skadad och livrädd katt finna sin trygghet igen och bli en säkert individ. När denna sedan får ett kärleksfullt hem. Det är fantastiskt!

Dessutom finns det ju många katthem som inte ens har burar eller ens lokaler. Alla katterna är i jourhem.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Upp till toppen
Annons: