Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 456 ggr
sibirisk
4/24/14, 11:51 PM

Hjälp!!

Hjälp! Vår 6 månaders hona kissade precis i sängen….

Hon började löpa idag för andra gången, första löpet var för drygt 2 veckor sedan, kan det vara att hon urinmarkerar?😡 Jag hörde att hon grävde i sängen, sprang då genast dit och lyfte bort henne, då stod hon upp och såg aldrig att hon satt ner. Men när jag lyfte bort henne var hon blöt på mage/ben samt så såg jag en stor kissefläck… 

Hon har kissat/bajsat i sängen några gången innan men då hade vi pellets som hon uppenbarligen inte gillade, sanden vi har nu är oparfymerad, i en stor plastback, det är finfördelad batonitlera och det är 40 l sand i lådan och inget tak/lucka. Så jag kan inte se några problem med lådsituationen, hon älskar att gräva!

Men kissar de mycket när de urinmarkerar?

Hon ska användas i avel, har bra stamtavla, så kastrering vill jag undvika till varje pris! 😕

Annons:
jnielsen
4/25/14, 7:25 AM
#1

Det beror ju säkert på löpet, testa feliway kanske? Jag vet inte om det kan hjälpa en hona som löper.. Annars finns här säkert många uppfödare som har bra tips och erfarenhet av att ha okastrerade katter.

vinteralvan
4/25/14, 12:47 PM
#2

Kolla upp så att det inte är urinvägsinfektion, då vill dom gärna kissa på mjuka saker som säng, klädhögar etc.

Mona22
4/25/14, 1:00 PM
#3

kan bero på löpet. Har själv en hona som pinkar väldigt mycket vid löp. prova ha henne på en lite avgränsad yta under löp ,alternativt stäng till sovrummet. Hur har ni gjort rent innan? det kanske luktar kiss fortfarande så hon gör det igen. 

Fortsätter hon efter löp kan det vara lämpligt att kolla upp om hon har urinvägsinfektion.

Upp till toppen
Annons: