Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1658 ggr
mimåne
2014-04-24 23:25

Vårkänslor

Mina kissar har fått vårkänslor och varit som tokiga i två veckor. Nu har birma killen börjat med sina lockrop precis som innan han blev kastrerad. Som tur är för deras skull, så är jag hemmagående och har tid att busa, klappa, kamma, busa ännu mer o.s.v dagarna i ända men det verkar inte räcka.. De är som två tokiga yrväder så fort man inte ger dem uppmärksamhet!

Hur länge ska detta sitta i tro? Matte blir så ledsen i hjärtat när de inte kan ta det lugnt för en sekund, för att inte tala om trött!😴

Har era katter fått vårkänslor?☀️

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Scorpio97
2014-04-24 23:28
#1

Hanen började skrika och ränna ut och in för drygt en månad sen. Förra året höll han på från februari till juni ungefär… Han är också kastrerad, men lite väl sent kanske..

Honorna verkar inte påverkade alls, varken nu eller tidigare år (:


//Jessie

[Thiah]
2014-04-25 08:18
#2

Här blir alla lite gladare när solen värmer upp balkongen. Det springs och hoppas från balkongen genom hela lägenheten.

mimåne
2014-04-25 15:47
#3

Min hona är också påverkad av våren. Hon stör en aldrig annars men nu börjar jamandet tidigt om morgonen. Jag upplever det inte som att de har "glada" vårkänslor och busar mer, tvärt om faktiskt. Som de är just nu så verkar de inte alls intresserade av varandra utan bara tigger uppmärksamhet och jamar, krafsar på fönster osv. Verkar allmänt irriterade av att inte få utlopp för deras naturliga parningsritualer. Även om de är kastrerade båda två sedan flera månader tillbaka så har de ju ändå sina instinkter. 

Jag försöker göra mitt bästa för att tillfredsställa dem så mycket som möjligt ändå och har idag köpt lite nya leksaker åt dem. 

De är båda vana koppelpromenader, jag funderar på om det skulle stilla deras behov eller snarare kanske bara göra dem ännu "galnare". Vad tror ni?

De är båda födda förra våren så detta är deras första vår som "vuxna". Jag har därför ingen som helst aning om hur länge det här kommer sitta i men jag hoppas för deras egen skull att det går över fort så att de kan få ro i sinnet. Jag tycker så synd om dem.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Niiinah92
2014-04-25 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min Spencer har börjat uppföra sig som #3 :s och går bananas i lägenheten när han får ett ryck. Inatt har jag fått ca 4 timmar sporadisk sömn pga honom och när jag steg upp hade han dragit ut lådor och öppnat städskåpet m.m. sen när jag kom hem från skolan hade han haft sönder ena mattan. Han har blivit en väldigt lugn kille sen han blev vuxen men just när solen skiner som mest då blir han mycket olik sig själv. Testat koppel men då vill han bara in och sen sent på kvällen hänger han på dörrhandtaget. 

Vi ska ner till mina föräldrar på onsdag och sen ska han få stanna där fram till september då jag om en månad ändå själv ska ner och bo där över sommaren. Där får han utlopp för sin vårdiller på ett bättre sätt då han får gå ut och även leka av sig med hunden hihi

mimåne
2014-04-25 17:51
#5

Jag har hittat en liknande lösning som dig #4 men dock inte lika långvarig. Vi har lite problem här hemma just nu som gör att vi behöver bo hos mina svärföräldrar en vecka och sedan ska vi till fjällen över valborg. Då får katterna husera fritt i svärföräldrarnas villa med deras andra 4 katter i ca 2 veckor åtminstone. Förhoppningsvis tar dom ut allt de har där och på kattvakten😇😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
2014-05-08 13:11
#6

Jag kan meddela att vårkänslorna nu har lagt sig. Det var över på några veckor. Skönt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: