Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4978 ggr
rebeckanystrom-
4/22/14, 4:02 PM

Sår på hakan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lill kille här har fått något konstigt sår på hakan, kan inte riktigt avgöra vad som hänt. Men i mitt tycke så ser det lite ut som brännsår? Ringt vet o dom har sagt att jag ska avvakta.

Tänkte om någon här kanske har varit med om samma eller har något hum om vad det kan vara?

edit: Han mår annars bra, äter som han ska, har samma energi nivå, gör sina behov.

Annons:
rebeckanystrom-
4/22/14, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en till bild med blixt

Uppkatten
4/22/14, 7:38 PM
#2

Ett förslag är ju att du mejlar bilderna till veterinären så är det lättare för veterinären att bedöma vad det kan vara och om det behöver åtgärdas.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Wraith]
4/23/14, 4:18 AM
#3

Inflammerad svarthaka? Men det ser inte riktigt ut som svarthaka heller. En veterinär kan nog göra en bättre bedömning om det inte blir bättre. Kan han har ramlat och skrapat upp hakan?

Marvel-lous
4/23/14, 10:29 AM
#4

Kan tyvärr inte ge dig svar men däremot så ser det ut som min ena katt fick när hon åt ett foder hon inte tålde.
Underläppen svällde upp så hon såg lite ut som om hon putade läpp, försvann efter jag bytte foder. Som sagt säger inte att det är det som hänt din lille men det påminde mig om det.

[Forest]
4/23/14, 1:12 PM
#5

Vad har du för matskålar?  Men är det infekterat svarthaka behövs veterinärkoll och eventuellt antibiotika.

rebeckanystrom-
5/10/14, 7:45 PM
#6

Kan avsluta denna tråden med att det bara var finnar tydligen enligt vet.

Nu är allt borta och han ser normal ut igen :)

Annons:
Marvel-lous
5/12/14, 8:34 AM
#7

Vad skönt att du fick svar och att det är borta nu. 🙂

Upp till toppen
Annons: