Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1562 ggr
northmaster
4/18/14, 9:13 PM

Könsmogen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en katthona på ganska exakt 1 år nu som har blivit könsmogen tror jag för hon går runt och skriker för full hals typ en gång i månaden. Någon som har förslag på något speciellt p-piller till katt? Jag tänker nämligen ta ungar på henne så vill inte sterilisera henne :) Tack på förhand!

Annons:
cosmonita
4/18/14, 9:33 PM
#1

Kontakta veterinär för att få recept på p-piller för din katt.

annzoo
4/18/14, 9:45 PM
#2

Då p-piller är receptbelagda så måste du kontakta en veterinär som skriver ut dem åt din katt

Caifig
4/18/14, 11:24 PM
#3

Ta ungar som i seriös avel på en katt med stamtavla och bra gener? Annars, kastrera henne. Finns tillräckligt med huskatter redan. P-piller ökar även risken för juvertumörer.

bubbelbruden
4/19/14, 2:24 PM
#4

tänk på att P-pillren inte gör att hon inte kan bli dräktig utan bara tar bort löp Beteendet men honan luktar fortfarande löp så träffar hon en kille så blir det ungar ändå.

northmaster
4/19/14, 6:39 PM
#5

Okej det är bra att veta, nu är det dock en innekatt så hon träffar inga andra katter ännu:)

majvi
4/20/14, 8:17 AM
#6

Tänk på att det finns risk för att hon kan börja revirmarkera, det kan hända med både kiss och bajs.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
Katthemsmatten
4/20/14, 12:15 PM
#7

Hoppas att det är en raskatt du tänker avla på och inte en huskatt. Det finns redan 100.000 hemlösa huskatter i Sverige och det är enormt svårt att få bra och livslånga hem till huskatter. 

Inlägg #0 ger inte direkt intryck av att det handlar om medveten avel av en person som satt sig in i genetik, ärftlighet och allt annat som krävs för en lyckad raskattsavel. Om din katt är en huskatt, kastrera omgående. Visserligen är kissen på bilden väldigt söt, men den ser på intet sätt unik ut.

Medarbetare Hittekatter iFokus

ElisabethB
4/20/14, 6:36 PM
#8

Säger som övriga, kontakta veteriär - kastrera om det inte gäller raskattsavel.

Har själv en underbar katthona som jag gärna hade tagit ungar på, men valde ändå att kastrera henne just av anlednngen #7 tar upp. Den dagen det råder balans mellan tillgång och efterfrågan blir det en helt annan sak att avla på blandrakatter, men vi är inte där än..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Fridaaaa
4/20/14, 7:05 PM
#9

P-piller på katt är inte helt säkra.
Bättre nog att kastrera henne tycker jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trasan08
4/20/14, 9:06 PM
#10

P-piller ökar väl risken för juvertumörer om jag inte kommer ihåg alldeles fel?

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

 Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Fridaaaa
4/20/14, 9:06 PM
#11

#10 Ja ökad risk för livmodercancer och så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: