Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 998 ggr
Cireea
4/8/14, 10:57 PM

Se7en!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Jag är ny här på katter iFokus då vi precis bestämt oss för att skaffa en katt.

Efter många diskussioner fram och tillbaka så har jag och min sambo bestämt oss för att ta över en katt från ett par som gått ifrån varandra och i och med det inte kan ha kvar honom. Han är en innekatt på nio månader. 😍

Nästa vecka på söndag kommer Se7en (som vi valt att döpa honom till) få flytta in till oss då vi inte ville att han skulle behöva flytta in nu när vi ska åka bort till min familj och hälsa på i en vecka. Skulle kännas lite grymt att ta med honom på resa så snart efter inflyttning så därför får han vänta en vecka med att komma till sitt nya hem. 

Både jag och min sambo har växt upp med katter så att ta över en katt i nöd kändes inte som något svårt beslut egentligen då det skär enormt i mitt hjärta när djur behöver flytta runt eller när dom avlivas. Just den här killen skulle få åka till djurskyddet om inget hem hittades och just för att han fångade min blick när jag såg annonsen så kunde jag inte låta bli att föreslå en katt i hemmet för min sambo. 

Vi är så glada över att få en liten kisse här hemma! Just nu har vi en chihuahua och runt 10 hamstrar.

Någon som vet om han har någon speciell färg eller så? Är rätt så dålig på sånt då jag inte är insatt i katter och avel osv. Brukar annars bara säga grå/vit.. sen skulle jag säga vanlig huskatt? :) 

Här är Se7en (Uttalas som engelskan Seven)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Sarah-S
4/9/14, 6:46 AM
#1

En fin blå och vit huskatt :)

Vilken tur han har som får flytta hem till er. Lycka till med den nya familjemedlemmen

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

IceJossan
4/9/14, 10:22 AM
#2

Nä blå=blyertsgrå. Se7en ser ut att vara svartsmoke med vitt. TS, är han alldeles vit i pälsbottnen under det gråa? I så fall är han svartsmoke med vitt.

Sarah-S
4/9/14, 11:51 AM
#3

#2 Det där är en blåvit katt fotograferad med blixt

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Cireea
4/22/14, 6:27 PM
#4

Nu är Se7en på väg till oss 🙂

#2 kan kika på hur hans päls ser ut när han har vant sig lite vid oss och hemmet :) 

Så spännande det här ska bli! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
4/23/14, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Han är inte vit under det gråa… är han då en blåvit ? 

Här kommer lite nytagna bilder utan blixt:


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
4/23/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
4/23/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
4/23/14, 1:12 PM
#8

Hans ansikte påminner dessutom väldigt mycket om siames.. det kanske inte syns så mycket på de här bilderna. 😛En riktig pratglad kisse är han i alla fall ;)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

fvanilla
4/23/14, 11:13 PM
#9

Måste säga att öronen är väldigt långa, haha. Huskatter kan ha intressanta proportioner. 😃

Och ja, han ser ut som att vara blå och vit! 🙂

Upp till toppen
Annons: