Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 786 ggr
[helenal]
2013-02-15 20:04

Nu är björnfamiljen hos sina jourhem.

Hej! Idag kom tigerharen hem till mig ca: 11:30 skulle hon komma men kom först 12:00. Vi hade då 30 min på oss att "fånga" in katterna i transportburarna för dom hade veterinärtid kl 13. De gick inte så smidigt som vi hoppades på så tigerharen fick först ta in pappan i den stora buren med en filt, han satt helt apatisk. Och sedan närbröderna skulle fångas in… kastade dom sig mot rutorna, persinernna osv, men hon lyckades få in dom i burarna. Inte direkt som man hade hoppats på men dom kom in iallafall.

sedan erbjöd jag mig att följa med till veterinären och sedan till jourhemmen men hon hade tyvärr inte plats i bilen men hon skulle ge mitt nummer till dom så dom kan kontakta mig. Sedan efter de åkte hon till veterinären och hon skrev i sms att allt gått jätte bra och i ena jourhemmet där mellan och pappa björn skall vara i hade dom fått ett eget rum, med massa krypin.

Lilla björn hade inget eget rum men dom hade gjort en mysig hörna till honom.

Håller verkligen tummarna nu. och jag saknar dom. gått in i rummet ett antal gånger där dom varit idag…:/

Annons:
Gatukorsning
2013-02-16 00:11
#1

De kommer att få det bra! Oroa di ginte du, när allt är färdigt med renovering och grejer så kanske du och din sambo kan ta hand om andra behövande katter?

För tyvärr så kommer det nog alltid att finnas det…

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[helenal]
2013-02-16 01:09
#2

ja tanken finns:)

Upp till toppen
Annons: