Annons:
Etikettutställning
Läst 3445 ggr
Niiinah92
4/17/12, 6:47 PM

EMS-kod och lite andra frågor angående utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej

Har lite funderingar angående utställning. Har funderat ett tag på att ställa ut men har inte råd för tillfället, dock tänkte jag i alla fall skaffa huskattsbevis på mina pälsklingar.

  • Vad är Stellas EMS-kod? Har fått höra hon är svartsköldpaddssmoke med vitt men kan man skriva det så i huskattsbeviset eller hur hittar man rätt EMS-kod?
  • Om man vill ställa ut två katter samtidigt kan de då vara i samma bur eller ska man ha två uppsättningar burskynke m.m.?
  • Ni som kanske har ställt ut i huskattsklassen, hur ser domarna på svanslösa?

Som sagt bara lite funderingar, troligen blir det väl aldrig av men det är alltid kul att veta.

Annons:
Jina
4/17/12, 7:18 PM
#1

Svartpadda = f

Smoke = s

Vitfläcken osäker om hon har mer el mindre än 50% vitt? 03 el 02

Så fs 03 ELLER fs 02

Jina
4/17/12, 7:19 PM
#2

Kom på du frågade om burar. Fungerar det kan man ha katterna i dubbelbur (max 3 vuxna), annars i varsin enkelbur.

Svårt tro svanslöshet är ok men orkar inte kolla regelverket.

Jina
4/17/12, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ok, kollade ändå

EddaM
4/18/12, 10:00 AM
#4

Hon är fs0353 Svartsköldpaddsmoke bicolur stumpy

Och jag ställer ut huskatt väldigt mycket och jag har faktiskt aldrig sett en svanslös huskatt på utställning. Men det är helt okej att ha med sig en svanslös huskatt bara den inte är kuperad. Några domare skulle kanske tycka det är roligt medans andra inte skulle tycka om det. Men det hänger inte på svansen så att säga.

Sedan är jag osäker på om även stumpy 53 skall vara med men hon är ju detta så. Bättre att skriva det så får sverak ta bort det senare annars. Och eftersom hon är 03:a så skall hon även ha med ögon färgen. Och jag tror det är 62 men är osäker på om det är rätt färg. Gå in på http://sverak.se och titta. Men maila dem och fråga om svanslängden skall vara med, jag tror det men är osäker som sagt =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Jina
4/18/12, 12:44 PM
#5

Är det inte bara 01 och 02 sim ska ha ögonfärg?

Niiinah92
4/18/12, 7:35 PM
#6

Tack!

#4 Jag är lite klurig gällande ögonen då de är gröna inne vid pupillen och blir mer och mer oranga ju längre ut om man säger så, syns knappt på bilder dock utan då ser de mest oranga ut.

Annons:
Jina
4/18/12, 7:54 PM
#7

Viktigt om ögonfärg - på förekommen anledning Observera nya registreringsregler från FIFe rörande färger. Alla helvita, samt höggradigt vita katter (01 & 02) skall registreras med ögonfärg. Detta gäller alla raser.

- sverak

EddaM
4/18/12, 8:08 PM
#8

ja se där, trodde att 03or oxå skulle säga ögonfärg. =)

Då behöver du TS inte bry dig om det iaf men hör om svansen =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Niiinah92
4/9/15, 8:02 PM
#9

tog några år men nu är det bestämt att hon tillsammans med mina andra två husisar ska vara med på utställning, förhoppningsvis och mest troligt i Kalmar i sommar. Spencer ska ska vara med båda dagarna och Stella och Disney ska vara med en dag vardera är tanken, ska bli spännande att se vad domarna säger.

Tack för hjälpen med EMS-koden, blir betydligt enklare att skicka efter huskattsbeviset nu 🙂

Niiinah92
4/9/15, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

🙂

MonicaLagerquist
4/9/15, 8:22 PM
#11

Innan du anmäler så kolla med SVERAK hur det är angående svansen. Vet en huskatt som blev diskad pga avsaknad av svans.

Stolt ägare till fem La permer

Niiinah92
4/9/15, 8:54 PM
#12

#11 Oj som jag har uppfattat det så ska det vara ok om de är födda utan svans men slänger iväg ett mejl till dem då,  de sa inget om det när jag frågade om hennes syster är en rumpy eller stumpy, inte heller min kattklubb.

Niiinah92
4/10/15, 10:50 AM
#13

Enligt Sverak så är det helt okej, bara kuperade svansar som är diskvalificerande🙂

Annons:
Niiinah92
4/10/15, 4:58 PM
#14

#11 kanske därför den blev diskad? För att den inte var född utan?

Niiinah92
6/30/15, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#15

Så har jag testat på att ställa Stella och Disney, det första domaren sa när jag satte ner Stella på domarbordet var…….. Manx…… pga det fick hon ingen bra placering men oj vad duktig hon var ❤️ Disney som ställdes för en annan domare fick dock ingen kommentar, domaren gillade henne skarpt men hon måste få tid och erfarenhet så hon blir mer avslappnad, han gick även in och kollade på sin ipad innan han fattade beslut, nån sa att det var för att kolla standarden ang. svanslösheten hihi

Upp till toppen
Annons: