Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2128 ggr
Destany
2009-09-08 11:33

hur ofta sover kattungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten Zigge här hemma som är ca 15 veckor nu. o jag tycker att han sover alldeles för lite.. han sover typ 1-2 timmar på dagen o sen halva natten..han leker hela tiden o det vet jag ju att det e normalt för kattungar men jag tycker att han sover för lite.

jag har 2 andra katter oxå o jag kan inte komma ihåg att de var så aktiva när de var små..

tacksam för svar

Annons:
Destany
2009-09-09 19:05
#1

ingen som har nåt svar?

MaalinF
2009-09-09 19:09
#2

Tycker det låter normalt. Vuxna katter sover 14-16 timmar per dygn.


 

 

[Norrbysa]
2009-09-09 20:20
#3

När mina katter var kattungar var man tvungen att "säga till" dem att sova. Flört (gosa med dem) Annars busade dem tills de stupade av trötthet. hihi! De var så sött!

Jag tror inte de e någon fara med din katt.

Hyrrokkin
2009-09-09 21:04
#4

Ja kattungar är ju kända för att somna mitt i leken., Så fruktansvärt sött! :) "Hur ofta" en katt sover är väl svårt att svara på, det beror väl på hur ofta den blir väckt :P Men som sagt 14-16 timmar per dygn. Yngre och äldre katter sover mer, små kattungar tror jag kan sova upp till 20 h/dygn.

Annique
2009-09-09 22:30
#5

Det varierar nog från katt till katt, vad som är normalt eller inte. Min kattunge verkar sova mycket på natten, säkert mer än halva. För jag har aldrig vaknat av att han leker och har sig och om jag vaknat av någon anledning så ligger han alltid vid mina fötter.
Det verkar som att hans "dygnsrytm" påverkas rätt mycket av min.

På kvällarna brukar han sova när jag slappar i soffan.

Annique
2009-09-09 22:36
#6

Medan en kisse jag hade förut sov ytterst lite, hon satt för det mesta i fönstret och spejade samt härjade vilt på nätterna.

Annons:
Dorkiis
2009-09-09 22:40
#7

min Sidney som jag har nu sover väldigt mycket (ofta när Ellie sover) När  Ellie var liten sprang hon runt och lekte hela tiden, men om man plockade upp henne och la henne i knät eller i sängen så somnade hon på en gång =)

så det är nog olika från katt till katt

Upp till toppen
Annons: