Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 13097 ggr
Anmaja
2010-10-17 11:01

Inte bajsat, hur länge kan jag vänta?

Jag har plockat fram vår PeeWee-låda igen för jag vill så gärna att det ska kunna fungera. Men min katt kissar bara i den, vill alltså inte bajsa i den.

Jag testade denna låda för ett par år sen och hade kvar sandlådan för säkerhets skull. Då kissade han bara på pelletsen och bajsade i sanden.

Denna gånga har jag ställt undan sandlådan och har bara PeeWee framme och han fortsätter att bara kissa i den. Det har gått två dygn nu sen han bajsade i fredags fm.

Jag har strött lite sand i lådan så hans ska känna igen lukten, jag har även lagt i en bajsbit från senaste omgången, men tagit bort den igen.

Hur länge vågar jag vänta till han ska fatta att han ska bajsa i lådan också? Han verkar att må bra, äter, leker, sover ungefär som vanligt.

Anmaja o Lussekatt

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Annons:
IceJossan
2010-10-17 12:04
#1

Jag vet inte, men har det gått två dygn redan så tycker jag du ska ställa fram sandlådan igen! Kan du inte ha bara en liten låda där han kan göra nr.2?

[Emma--]
2010-10-17 12:35
#2

sandlåda är ju på sätt och vis naturligare för katten. Och bajsar han bara på lådan sen, så kommer det ju inte gå åt så mycket sand ändå.

Tasspuls
2010-10-17 12:39
#3

Jag tycker absolut att du ska vänta ut katten + stänga dörrarna till sovrum så katten inte får för sig att göra det i en säng. Äter den som vanligt så kommer ju bajset så småningom och 2 dygn är ingen fara. Ibland kan katter hålla sig upp till 3 dygn. Vill du så gärna att det ska funka så bestäm dig helt enkelt för det och låt inte katten bestämma :) Efter katten ätit så kan du ju bära katten till lådan, ge den godis och klappa den där så den trivs :)

Zorbaaa
2010-10-17 13:36
#4

Ha kvar gammal bajs, det var det som funkade för min misse när han skulle gå över till peewee. annars trodde han inte det var ok att bajsa i den.

Anmaja
2010-10-17 15:27
#5

Jättemycket stort TACK till er som kommit med goda råd.

Kl 11:15 idag gjorde han två dygns 'nr 2' i PeeWee! Ingen lukt har doftat bättre än detta, när jag satt med mitt elvakaffe och en chokladbit. Kände det lång väg - och njöt! *L*

Nu hoppas jag att han fortsätter!

Tungan uteFlörtGlad

Lussebullekatten med Anmaja

Bloggar här:  Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Tasspuls
2010-10-17 16:24
#6

#5 Grattis! Jag sa ju det :)

Annons:
Anmaja
2010-10-17 17:07
#7

# 6 - ja och jag behövde höra det
för att inte hispa upp mig. Skrattande

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Anmaja
2011-05-07 12:35
#8

Tack till iFokus som visar "Mina inlägg" igen Nu kan jag kolla upp vad jag skrivit på ett enklare sätt.

Lussekatt har helt vant sig vid pellets och vi kör vidare på det. Fast hittar han sand är han glad att krafsa runt lite i den.

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Upp till toppen
Annons: